לפיד בהפגנת השמאל: ‘לא יהיה פה רודן טורקי. גמרנו להתנצל בפניכם’

אלפי בני אדם מפגינים ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה נגד 'חוק החסינות' המתוכנן • לפיד: "תקשיב לכיכר ביבי, לא ניתן לך להיות ארדואן" • זנדברג: "תראו כמה צפוף פה – אנחנו החברה הישראלית"
קובי פינדרוס
כ"א אייר התשע"ט / 25.05.2019 21:38

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת), תוך חילול שבת, ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה נגד כוונת ראש הממשלה, לדבריהם, לחוקק חוק חסינות, שצפוי למנוע הגשת כתב אישום נגדו.

מספר 2 במפלגת כחול לבן, שארגנה את ההפגנה הערב, ח”כ יאיר לפיד, אמר בנאומו: “תקשיב לכיכר ביבי, לא ניתן לך. לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. לא ניתן. הם כל הזמן אומרים, ‘העם אמר את דברו’. גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך. לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק. לא ניתן לך להיות רודן.

“מה הוא חושב? שנשב בשקט? שהוא יהרוס את בית המשפט ואנחנו נשתוק? שהוא ישלם בכסף שלנו מיליארדים לליצמן וסמוטריץ’ כדי שהם ייתנו לו חסינות? מדינת הלכה תמורת חסינות? סחטנות תמורת חסינות. לא ניתן”.

לפיד פנה ישירות לאנשים שאמורים, לדעתו, להיות הגונים מהקואליציה: “אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך בשביל להציל את המדינה הזאת. חמישה אנשים הגונים. אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים שיצילו את המדינה. שיקומו ויגידו לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה. אנחנו לא המשרתים של ביבי. לא ניתן לו להפוך אותנו לסמרטוטים.

גלעד ארדן – אני יודע מה אתה חושב. אני יודע מה אתה חושב על חוקי החסינות. העיתונאים יודעים, הציבור יודע. אל תהיה פחדן. לך עם מה שאתה מאמין בו.

אבי דיכטר – כל החיים היית יהודי הגון. אתה באמת רוצה שכל מי ששירת אתך בצבא יתבייש בך? שכל מי ששירת אתך בשב”כ יתבייש בך? אני מכיר את הערכים שלך. תפעל לפי הערכים שלך.

רועי פולקמן – 150 אלף איש הצביעו לכם כי הבטחתם שתתנגדו לחסינות. הבטחת. זה לא שווה כלום? רימית אותם?

ניר ברקת – ככה אתה רוצה להתחיל בכנסת? בתור מי שביבי כופף אותו? שאין לו עמוד שדרה?

יולי אדלשטיין – לא יהיה נשיא בישראל שנתן את ידו להרוס את בית המשפט העליון. לא יהיה נשיא בישראל שעזר להרוס את הדמוקרטיה. אם עכשיו, ברגע הזה, לא תתייצב מול הדבר הזה. לא תהיה נשיא.”

בהמשך נאומו אמר לפיד: “תסתכלו על הכיכר הזו. רק התחלנו. זו רק ההתחלה. אנחנו פה כי אנחנו כועסים. נמאס לנו להיות מנומסים. הוא הורס את המדינה. הורס אותה. עכשיו הוא אומר, ‘זו כבר לא החסינות, אני הולך על פסקת ההתגברות’. מה הוא חושב, שאנחנו מטומטמים? פסקת ההתגברות זו החסינות. זו המטרה היחידה לה. להרוס את בית המשפט העליון כדי להוציא אותו מהכלא.

“אני יודע מה הם יגידו מחר בבוקר. הם ימצאו פה ברחבה איזו גיליוטינה, או איזה שלט. או איזה פוסט בפייסבוק של אחד מאתנו. אם הם לא ימצאו, הם ישתלו אותו. ישלחו מישהו. ככה הם עובדים. והם יודיעו מיד שהם מזועזעים. הם נעלבו. הם דורשים מאתנו לגנות. אני מודיע להם מפה מראש. לא מתנצלים. גמרנו להתנצל בפניכם”.

בליכוד הגיבו לדברים של ח”כ יאיר לפיד בהפגנת השמאל: “לפיד מדבר על סכנה לדמוקרטיה וארדואן? בפעם הבאה שיהיו פריימריז ב’יש עתיד’ זה יהיה ב 2045. חברת הכנסת עדי קול שהתנגדה ליו״ר לפיד גורשה מהמפלגה לאלתר. לפיד = בדיחה”.

יו”ר כחול לבן, בני גנץ פנה לנתניהו: “במהלך מערכת הבחירות דיבר על ביטחון ישראל היום אתה עוסק בעיקר בביטחונך. במהלך מערכת הבחירות הבטחת שלא לעסוק החסינות. שנים התגאית בכל שאתה בולם פסקאות ההתגברות בצורות השונות שלהם והערב אתה קורע את הבחירות שלך לגזרים”.

ח”כ תמר זנדברג, יו”ר מרצ, תקפה את ממשלת הימין: “הם חושבים שזה יעבור להם בשקט אבל הם לא מכירים אותנו. אנחנו רק התחלנו. אתם רואים את כל שותפי מפלגות האופוזיציה על הבמה, בכיכרות וברחובות. זה לא זמן להתקרנפות. זה לא זמן להיות נחמדים. תראו כמה צפוף פה – אנחנו החברה הישראלית”.

יו”ר חד”ש-תע”ל אימן עודה אמר: “אני נמצא כאן היום כי אני מאמין בשותפות יהודית-ערבית. אני מאמין שזו הדרך היחידה לתקווה ולשינוי בארץ ובמדינה. נאמר לי שעצם העובדה שאני עומד פה זה הישג. אני חושב שזה הישג אבל אני לא מסתפק בו. אני רוצה להיות חלק אמיתי משינוי במדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות