ליברמן: שהחרדים ייצאו בהצבעה • יהדות התורה: לא נסכים למכסות

יו"ר ישראל ביתנו מאיים: "קבלו את הצעתנו. במידה ולא - נלך לבחירות חוזרות. העם יכריע אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים" • גורם ביהדות התורה: "זה לא רק ההצבעה - זה העיקרון. לא נוכל להסכים לקבוע מכסות בחוק. זו אמירה קשה של הגבלת לומדי תורה בישראל 2019"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשע"ט / 25.05.2019 21:23

הולכים לבחירות? יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, מאיים בפוסט שפרסם בפייסבוק בשבת: “לא נזוז מילימטר מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, קבלו את הצעתנו ולא – נלך לבחירות חוזרות”.

בפוסט הארוך שפרסם, כתב ליברמן: “בימים האחרונים צמרת הליכוד תוקפת את ‘ישראל ביתנו’ בטענה שהיא מונעת הקמת ממשלת ימין.

“ברצוני להזכיר לכולם, שגם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו כמועמד לראשות הממשלה, וכך גם המלצנו לנשיא המדינה. את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים, ללכת במסלולים אחרים, דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה”.

הוא הוסיף: “אבל ימין זה לא פולחן אישיות. ימין אלו ערכים. שירות צבאי תמיד היה ערך עליון בתפיסת העולם של המחנה הלאומי. בנקודה הזו, לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרנו, חדשות לבקרים, שלא נזוז מילימטר אחד מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, כפי שעבר בהצבעה בכנסת בקריאה ראשונה”.

לדבריו, “לא הכנסנו עזים חדשות, לא הערמנו קשיים ולא הפתענו בשום דבר חדש. נוסח החוק תואם במלואו עם נציגי המפלגות החרדיות, ומלבד אחד, כולם הסכימו לו. לכן, לא מובן מדוע במקום להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות, ועל אותו אחד באופן ספציפי, בוחרים בליכוד להשמיץ את ‘ישראל ביתנו'”.

ליברמן הדגיש: “אנו לא מנהלים מו”מ עם החרדים, אנו מנהלים מו”מ עם הליכוד. הדרישה שלנו היא שבהסכם בינינו יופיע סעיף, שחוק הגיוס בנוסח המקורי יעבור בקריאה שניה ושלישית”.

יו”ר ישראל ביתנו הציע: “מצדנו, הח”כים החרדים יכולים לצאת מן האולם בזמן ההצבעה בדיוק כפי שעשו בהצבעה בקריאה הראשונה, אבל כל שאר מרכיבי הקואליציה חייבים להתחייב לתמוך בנוסח המקורי. באותו הרגע שזה יוסדר תקום ממשלת ימין אמיתית ולא ממשלה חרדית”.

“ב’ישראל ביתנו’ מאמינים בעיקרון של ‘חיה ותן לחיות’. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה. לכן, קבלו את הצעתנו. במידה ולא – נלך לבחירות חוזרות. העם יכריע אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים”.

ביהדות התורה דוחים אפשרות שחוק הגיוס יאושר בנוסח המקורי והם ייעדרו מהמליאה. גורם ביהדות התורה אומר הערב לחרדים 10: “זה לא רק ההצבעה זה העיקרון. לא נוכל להסכים לקבוע מכסות בחוק. זו אמירה קשה של הגבלת לומדי תורה בישראל 2019”.

ביום שישי האשימו  ראשי יהדות התורה – יעקב ליצמן ומשה גפני – את ליברמן כי הוא מנסה לטרפד את הקמת הממשלה: “כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו, מהסיבות שלו, לכן הוא פרש מהממשלה לפני מספר חודשים ועתה הוא משתמש בחוק הגיוס כתירוץ, כשבמציאות הוא זה היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין”.

הם הוסיפו: “לצערנו ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס. בכנסת הקודמת אושר החוק בקריאה ראשונה והודענו מראש כי נבקש לעשות בו מספר שינויים לקראת הקריאה השניה והשלישית וכך היה בועדה שהכינה את החוק. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות