ליברמן: ‘אין מנהיג מאז חורבן בית שני שנתן לחרדים יותר מנתניהו’

יו"ר ישראל ביתנו גילה: "המלצנו על נתניהו בפני הנשיא. לא נמליץ על אף אחד אחר, למרות פניות מתוך הליכוד ומחוצה לו - להרכבת ממשלה ללא נתניהו" • טוען: "למפלגות חרדיות אסור לבוא בטענות. הן קיבלו הכל מהקואליציה" • הליכוד: "צריך למצוא את הדרך המשותפת להקים ממשלה"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשע"ט / 24.05.2019 11:03

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן טען הבוקר (שישי) באירוע שישי קק”לי לוקאלי בנתיבות, כי פנו אליו גורמים בליכוד כדי לבדוק אפשרות להרכיב ממשלה אחרת, ככל הנראה לא בראשות נתניהו.

“אנחנו המלצנו על נתניהו בפני הנשיא. לא נמליץ על אף אחד אחר, למרות פניות מתוך הליכוד ומחוצה לו – ללכת למסלולים אחרים ולהקים ממשלה אחרת. אנחנו לא קיבלנו את הפניות”.

ליברמן הוסיף: “אתמול בלילה ספרתי עד 1 ונרדמתי. מי שמנהל משא ומתן קואליציוני זה הליכוד והאחריות עליו. המו”מ נוהל בצורה כושלת ורשלנית. מבחינת ראש הממשלה לא היה מנהיג מאז חורבן בית שני שנתן לחרדים יותר מנתניהו – הגיע הזמן שידרוש מהם.

“אני מצפה מראש הממשלה לבקש מהם לאשר את חוק הגיוס. שאלנו את החרדים בעבר אם הם יכולים לחיות עם זה והם אמרו שכן, זה היה חוק פשרה. אי אפשר לעשות שוב פשרה, הבאתי את אותו חוק שהצביעו עליו”.

הוא הדגיש: “הצבנו תנאי מינימום לכניסה לממשלה, ואני מעריך את הציבור החרדי. אי אפשר לא להתגייס, לא ללכת למילואים ולא לשלם מיסים, אי אפשר רק לדרוש ולדרוש. אני מעריך את נתניהו, התוצאות בבחירות היו מוחלטות, נתניהו לא הצליח לחתום הסכם עם אף מפלגה, זו פעם ראשונה מאז הקמת המדינה שמישהו מנצח בגדול בבחירות ולא מצליח להקים ממשלה בגלל חוק היוהרה”.

לדבריו, “למפלגות חרדיות אסור לבוא בטענות. הן קיבלו הכל מהקואליציה. אנחנו בעד מדינה יהודית אבל לא מדינת הלכה. להיכנס שוב למערכת בחירות זה לא הגיוני. יש פתרון פשוט: ראש הממשלה צריך להגיד להם שאין ברירה. הניסיונות לנפנף באקדח קפצונים זה לא עבד, אם יקימו ממשלת 60 זאת תהיה ממשלה חרדית, ושלא יהיו אשליות, אנחנו נצביע נגד”.

בליכוד הגיבו לדבריו אלה של ח”כ אביגדור ליברמן: ”הפנייה היחידה של הליכוד לליברמן הייתה ונותרה להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו”.

בליכוד הוסיפו: “לא תהיה שום אלטרנטיבה אחרת, כפי שקבעו אמש ראשי הסיעות הממליצות. צריך למצוא את הדרך המשותפת להקים ממשלה זו ולמנוע הקמת ממשלת שמאל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות