ארדן ל’בכירים’: ‘לא למדתם לקח מההסכם עם אסד? די!’

השר גלעד ארדן התייחס לדרישת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' - המזוהים עם השמאל - מנתניהו להתחייב לקיים משאל-עם בטרם יקבל החלטה על הסיפוח בשטחי יו"ש - ותקף: "הפסיקו להשתמש בדרגות כדי לקדם עמדות פוליטיות. תגידו ברור: אנחנו אנשי שמאל! כי זו האמת. די להתחפש!"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ט / 21.05.2019 14:57

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, התייחס היום (שלישי) לקריאת ‘מפקדים למען בטחון ישראל’ לראש הממשלה שלא להחיל ריבונות ביו”ש – ותקף אותם בחריפות.

“מצער שה’בכירים לשעבר’ במערכת הבטחון מתיימרים פעם אחר פעם ‘לנבא’ מה יקרה ומה יעשו הפלשתינים בתגובה לצעד ישראלי מתבקש ומוסרי כמו החלת הריבונות והחוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביו״ש. לא למדתם לקח מאוסלו ומהבאת ערפאת לשטח? מההתנתקות? מהתמיכה שלכם בנסיגה מהגולן ובהסכם עם אסד? די!”

ארדן המשיך: “אני לא מדבר רק על ההיבט המוסרי והזכות שלנו לשטחי מולדת בהם חי עמנו אלפי שנים, ועל הצורך לא לתת פרס לסרבנות הפלשתינים ולא לאפשר למאות אלפי יהודים לחיות תחת חוקים עות’מאנים או ירדניים.

“אתם לא יודעים שגם כיום מי שמסכל כמעט את כל הפיגועים משטחי הרשות זה צה״ל והשב״כ. כמה אפשר לאיים ולהפחיד עם הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני מצד הרשות הפלשתינית? זה הרי קודם כל אינטרס שלה ובלי השיתוף פעולה הבטחוני גם אבו מאזן והרשות מזמן לא היו שם.

“הגיע הזמן להפסיק להשתמש בדרגות במסגרת קידום עמדות פוליטיות. תגידו ברור: אנחנו אנשי שמאל שמתנגדים לנוכחות ביו״ש! כי זו האמת. די להתחפש!”

גם ח”כ מוטי יוגב הביע את התנגדותו הנחרצת לטענות שהעלו חברי ‘מפקדים למען ביטחון ישראל’.

“נדמה שאותם בכירי מערכת הביטחון שתמכו בהסכמי אוסלו – שהביאו למעלה מ-1,000 הרוגים, ותמכו בהתנתקות שהביאה על ישראל עשרות אלפי טילים – לא הבינו את הלקח. רק אחיזה ביטחונית ואזרחית בכל השטח תשמור על ביטחון תושבי ישראל”.

תגובתם החריפה של השר ארדן וח”כ יוגב מגיעה לאחר שמאות בכירים לשעבר במערכת הביטחון – המזוהים עם השמאל – הפצירו בראש הממשלה להתחייב לקיים משאל עם טרם יקבל החלטה על החלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות