הצעת חוק החסינות שיזם ח”כ מיקי זוהר הונחה על שולחן הכנסת

הצעת חוק החסינות שיזם ח"כ מיקי זוהר הונחה הבוקר על שולחן הכנסת • ח"כ איציק שמולי: "הם איבדו לא רק הבושה אלא גם את המעצורים. נקים בכנסת וברחובות חומת מגן - לא יקום ולא יהיה" • ח"כ שלי יחימוביץ': "הנחת החוק חושפת את פעולת ההסוואה השקרית של הימים האחרונים"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ט / 21.05.2019 10:41

הצעת חוק החסינות שיזם ח”כ מיקי זוהר הונחה הבוקר (שלישי) על שולחן הכנסת.

ההצעה הוגשה בכנסת הקודמת, אך לא קודמה, וכעת היא הונחה מחדש.

לשכת ראש הממשלה והשר יריב לוין, העומד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, הכריזו בשבוע שעבר, “נושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים” מול המפלגות השונות, אבל ח”כ זוהר מתחייב שימשיך לקדם את היוזמה כהצעת חוק פרטית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: “חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, התשי”א–1951 (להלן – חוק החסינות) קבע בנוסחו המקורי כי חבר הכנסת לא יועמד לדין פלילי בשל אשמה שנעברה בזמן היותו חבר הכנסת או לפני שהיה לחבר הכנסת, אלא לאחר שניטלה ממנו החסינות לגבי האשמה הנידונה. בהתאם לסעיף האמור, לצורך הסרת חסינות מחבר הכנסת היה על היועץ המשפטי לממשלה להגיש בקשה בעניין זה לוועדת הכנסת והצעת הוועדה בדבר הסרת החסינות הובאה לאישור מליאת הכנסת.

“בשנת 2005 תוקן חוק החסינות בהקשר זה. על פי התיקון האמור, כתב אישום נגד חבר הכנסת מוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, שמוסר עותק מכתב האישום לחבר הכנסת, ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת. לאחר מסירת כתב האישום כאמור, רשאי חבר הכנסת בתוך 30 ימים לבקש שהכנסת, לפי הצעת ועדת הכנסת, תקבע כי תהיה לו חסינות בפני דין פלילי לגבי האשמה שבכתב האישום בשל אחת או יותר מהעילות הקבועות בחוק. מוצע להשיב את המצב המשפטי שהיה קיים טרם תיקון החוק בשנת 2005 ולקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת יהיה צורך בהסרת החסינות על ידי הכנסת, על פי הצעת ועדת הכנסת”.

יו”ר סיעת העבודה, ח”כ איציק שמולי, הגיב על הגשת חוק החסינות: “הצעת החוק של זוהר היא הרמת יד על שלטון החוק של המדינה ותפרק את העקרון שכולם שווים בפני החוק.

“נתניהו ייתן להם משרדים ותקציבים הם יעזרו לו להפוך את הכנסת למבצר למושחתים. חוק אחד לפוליטיקאים, חוק אחד לאזרחים, הם איבדו לא רק הבושה אלא גם את המעצורים. נקים בכנסת וברחובות חומת מגן – לא יקום ולא יהיה”.

ח״כ שלי יחימוביץ תקפה: “הנחת חוק החסינות בידי ח״כ מיקי זוהר, שלוחו הישיר של נתניהו, חושפת את פעולת ההסוואה השקרית של הימים האחרונים, ומהווה עדות ברורה לכך שמטרת העל של המו״מ הקואליציוני היא מילוט ראש ממשלה מושחת מאימת הדין תוך הרס הדמוקרטיה הישראלית.

“על כל אדם נקי כפיים להיות מגוייס כעת להצלת המדינה מידיו של מי שרומס אותה לצורך הצלת עורו”.

ח”כ עופר כסיף מחד”ש-תע”ל, הגיב: “לחוק החסינות צריך לקרוא בשמו: חוק הדיקטטור נתניהו. אני קורא לנבחרי הציבור הישרים מכל קצוות הקשת הפוליטית להתנגד לחוק פומבית, עוד היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות