מתקשים לעכל את הניצחון? חדו”ש: להעמיד לדין את הראשל”צ ואת שס

העמותה הגישה תלונה נגד הראשל"צ הגר"י יוסף ומפלגת ש"ס, לפיה ההרב הראשי השתתף בתעמולת הבחירות של המפלגה, לקראת הבחירות • "השתתפותו בתעמולת הבחירות, במישרין ובעקיפין, פוגעת בכבוד הרבנות ושמה ללעג ולקלס את עקרון היסוד בשירות הציבורי"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ט / 28.04.2019 11:36

עמותת חדו”ש לחופש דת ושוויון, הגישה תלונה כנגד הראשל”צ הגר”י יוסף ומפלגת ש”ס בשל השתתפותו בניגוד לחוק בתעמולת הבחירות של ש”ס.

את התלונה הגיש מנכ”ל חדו”ש, עו”ד אורי רגב, ליועץ המשפטי לממשלה, נציב שירות המדינה, השר לשירותי דת וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל.

העמותה הציגה בתלונה שתי דוגמאות להפרות של איסורים הקבועים בחוק על תעמולת הבחירות שנעשו, לדברי העמותה, על ידי הראשל”צ ועל ידי מפלגת ש”ס.

הדוגמה הראשונה להפרה היא סרטון שהועלה לדף תעמולת הבחירות של ש”ס, בו רואים את הגר”י יוסף בתא ההצבעה ובידיו פתק ההצבעה של ש”ס, וזאת לאחר שרואים אותו עולה על קברו של אביו הגר”ע יוסף זצ”ל, כאשר בחזית התמונה כרזת בחירות גדולה של ש”ס שנתלתה על מבנה הקבר באופן בולט.

הדוגמה השנייה היא סרטון תעמולת בחירות בו מדווח הרב חיים רבי: “זה המסר שקיבלתי היום על ידי הראשון לציון… כמה צריכים להשתדל להתאמץ אך ורק למען התנועה הקדושה תנועת ש”ס…” –  ומתבסס על מה שהודיעו בשם הגר”י יוסף, שאביו המנוח, בא אליו בחלום והתריע בפניו שעולם התורה בסכנה ויש להשפיע על אנשים להצביע עבור ש”ס.

על פי מכתב התלונה של חדו”ש, מדובר בעבירה פלילית ומשמעתית של תעמולת בחירות אסורה בניגוד לחוקי הבחירות וחוק שירות המדינה, ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה ונציב שירות המדינה אשר הבהירו כי איסור ההשתתפות בתעמולת הבחירות לכנסת חל גם על “רבנים… ששכרם או חלק משכרם משתלם מאוצר המדינה”.
עו”ד אורי רגב כותב בתלונה: “השתתפותו של הרב יוסף בתעמולת הבחירות, במישרין ובעקיפין, פוגעת בכבוד הרבנות ושמה ללעג ולקלס את עקרון היסוד בשירות הציבורי לפיו יש לאסור אפילו על מראית עין של משוא פנים ונגיעה פוליטית, שלא לאמר – התערבות פעילה שנועדה לעודד את הציבור להצביע עבור מפלגה מסוימת”.

רגב הדגיש כי יש חומרה מיוחדת בכך שבתעמולת הבחירות עוסק רב ראשי לישראל, בשל המעמד וההשפעה שמקנה לו תפקידו בשירות הציבורי.

במכתב מדגיש רגב עוד כי רק פעולה ממשית ועונשית כנגד המפרים את ההוראות בתחום זה, הן הרבנים והן המפלגות, לרבות העמדתם לדין, תוכל אולי לעצור את ביזוי החוק והפגיעה בתקינות הבחירות במערכות הבחירות הבאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות