חוק הגיוס I החרדים כבר ממצמצים? מציעים לליברמן מתווה שיוכל לבלוע

לפי מתווה חדש, החרדים יסכימו להתבסס על חוק הגיוס שגובש במערכת הביטחון, מבלי לשנות בו פסיק • אבל בתמורה יתווסף לו סעיף לפיו כל בחור שירצה ללמוד תורה - יוכל להמשיך לעשות זאת
חרדים 10
י"ט ניסן התשע"ט / 24.04.2019 14:39

האם מאחורי הקלעים של המשא ומתן הקואליציוני מתגבש פיתרון למשבר חוק הגיוס?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מתווה שמגבשים החרדים לא ידרוש לשנות שום פסיק בחוק הגיוס שגיבשה מערכת הביטחון, וכך יוכל ליברמן להעבירו.

אלא שהחרדים מבקשים להוסיף לחוק הצהרה נוספת, לפיה כל בחור שירצה ללמוד תורה – יוכל להמשיך לעשות זאת.

על פי החרדים, הוספת סעיף כזה יכולה להיעשות גם על ידי מערכת הביטחון.

עוד מבקשים החרדים להעביר את ‘חוק יסוד: ערך לימוד התורה’.

עד כה כל הפסילות של חוקי הגיוס בבג”ץ נבעו מהעובדה שהם התנגשו בערך השוויון. החרדים מאמינים כי על ידי העברתו של ערך לימוד התורה כחוק יסוד בעל מעמד מיוחד, לא יוכל בג”ץ לבטלו שוב.

החרדים דורשים גם שפסקת ההתגברות תחוקק בכנסת לפני שחוק הגיוס יחוקק, גם זאת כחלק מהרעיון שבג”ץ לא יוכל לבטלו בעתיד. אלא שליברמן כבר הבהיר כי ידרוש קודם את חקיקת חוק הגיוס, ורק אחר כך את את חקיקת פסיקת ההתגברות.

“אנחנו, יחד עם הדתיים, שווים 20 מנדטים, ואילו ליברמן שווה רק חמישה”, צוטט גורם ב’ישראל היום, “ולמרות זאת אנחנו אלה שמוכנים ללכת צעד אחד לקראתו. עם 20 מנדטים אנחנו בקלות יכולים לדרוש לחוקק חוק אחר ממה שחוקקה מערכת הביטחון, משהו שיוסכם עלינו – ולמרות זאת אנחנו אומרים שאנחנו מוכנים להתפשר על החוק של משרד הביטחון, אפילו ללא שינויים, רק עם תוספת הצהרתית אחת שתבטיח שלומדי התורה יוכלו ללמוד תורה”.

לדבריו, “חוק הגיוס של מערכת הביטחון הוא חוק לא נוח לעולם החרדי, ולמרות זאת אנחנו אלה שמתפשרים. אביגדור ליברמן אפילו לא צריך לרדת מהדרישה שלו שחוק הגיוס יועבר כמו שהוא”.

ליברמן טרם הגיב על המתווה החדש שמציעים החרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות