זו פאדיחה: התעמולה של ‘יהדות התורה והשבת’ ושס שודרה בשבת

ערוץ 9 בשפה הרוסית שידר בסוף השבוע האחרון את תעמולת הבחירות של המפלגות החרדיות לפני צאת השבת • הערוץ: נפנה לוועדת הבחירות על מנת לקבל הבהרות ביחס לשבת הקרובה
חרדים 10
כ"ז אדר ב' התשע"ט / 03.04.2019 13:05

במפלגות החרדיות זועמים על ערוץ 9 בשפה הרוסית, שבסוף השבוע האחרון שידר את תעמולת הבחירות שלהן לפני צאת השבת.

לפי דיווח של קובי נחשוני ב-ynet יהדות התורה וש”ס דורשות את התערבות ועדת הבחירות המרכזית, במטרה לחקור את התקלה ולדאוג כי לא תישנה.

יצוין, כי החוק אוסר במפורש את שידור פירסומי תעמולת הבחירות בימי המנוחה הקבועים.

במקבץ המדובר נכללו תשדירי יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש וש”ס.

ביהדות התורה אמרו בתגובה ל-ynet: “הדבר בניגוד גמור לעמדתנו, ואם הדבר אכן נכון – בכוונתנו להגיש תלונה רשמית לוועדת הבחירות במטרה לחקור איך קרתה תקלה זו ולמנוע הישנותה”.

מדוברות קמפיין ש”ס נמסר: “מדינת ישראל מדינה ממלכתית שומרת שבת, ולכן שידורי התעמולה צריכים לפעול בלי לפגוע בשבת וברגשות ציבור גדול ורב. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וככזו יש לשמור על הצביון היהודי ועל השבת כסמל יהודי שמייחד את מדינת ישראל ששומרת על האחדות שלנו ועל הצביון שלנו כיהודים”.

מערוץ 9 נמסר בתגובה ל-ynet: “משבצת השידור שנקבעה לשידורי תעמולת הבחירות בערוץ 9 על ידי ועדת הבחירות המרכזית היא 18:00-19:00. משבצת זו נקבעה גם עבור יום שבת. בהודעת דובר וועדת הבחירות המרכזית מיום 26.3.19 נאמר כי ביום שישי לא ישודרו תשדירי התעמולה. הערוץ יפנה לוועדת הבחירות על מנת לקבל הבהרות ביחס לשבת הקרובה, בפרט נוכח המעבר לשעון קיץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות