תוכנית גנץ להרכבת ממשלה I לפיד וליברמן נפגשו: ממשלה חילונית?

יו״ר כחול לבן מתכנן לסגור דיל מהיר עם פייגלין, החרדים וכחלון, כדי להכריח את הנשיא להטיל עליו את הרכבת הקואליציה • יו"ר יש עתיד ויו"ר ישראל ביתנו נועדו אמש במסעדה בתל אביב
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשע"ט / 02.04.2019 18:56

יו”ר מפלגת כחול לבן בני גנץ מציג בשיחות סגורות את תוכניתו להקמת ממשלה, למרות היתרון של גוש הימין.

העיתונאי חיים לוינסון מדווח בעיתון ‘הארץ’, כי אם רשימת כחול לבן תעקוף את הליכוד ב-4 מנדטים לפחות, גנץ יפנה מיד אחרי הבחירות למשה כחלון, למשה פייגלין ולמפלגות החרדיות.

לפי התכנית, גנץ יאמר להם שממשלה בראשותו תהיה יציבה למשך ארבע שנים, לעומת ממשלה בראשות בנימין נתניהו שתשרוד שמונה חודשים, עד להגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע.

גנץ אינו מצפה מראשי המפלגות להמליץ עליו לראשות הממשלה, אך מקווה שלא ימליצו על נתניהו.

לשיטתו של גנץ, אם כחול לבן תהיה גדולה מהליכוד ב-4 מנדטים לפחות, ריבלין יטיל עליו את הקמת הממשלה, גם אם מספר הממליצים על נתניהו יהיה גדול יותר.

בתוך כך, לפי דיווח של חדשות 13, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו אמש (שני)  במסעדה בתל אביב. זאת, שמונה ימים בלבד לפני הבחירות.

יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של בקהילה, הגיב על הפרסום: “מאז שלפיד וליברמן תיאמו עמדות בחוק הגיוס חשדתי. אחרי הפגישה היום אני כמעט בטוח. אם נתניהו לא יוכל להקים ממשלה בלי ליברמן, הנ״ל יודיע שהוא לא מצטרף בלי לפיד. ברית אחים לממשלה החילונית לה הוא מטיף כל הזמן בתעמולת הבחירות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות