ממשיכים לגרור את חב”ד: חבר בי”ד ו’משפיע’ בכינוס הבחירות של אגו”י

למרות הוראת הרבי מליובאוויטש זצ”ל כי חב”ד תישאר בלתי מפלגתית:  חבר בית דין רבני חב"ד וראש 'כולל אברכים צמח צדק' בעיר העתיקה השתתפו באירוע הבחירות של מפלגת אגודת ישראל ב'בניני האומה' • בי"ד רבני חב"ד בשבוע שעבר: "אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב”ד"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר ב' התשע"ט / 01.04.2019 10:19

בבנייני האומה בירושלים נערך אמש (ראשון) מעמד כנס בחירות של אגודת ישראל, בהשתתפות אדמו”רים ורבנים – וגם הפעם ניסו בסיעה החרדית לשרבב את שם חסידות חב”ד לפוליטיקה, למרות הוראת הרבי מליובאוויטש זצ”ל כי חב”ד תישאר בלתי מפלגתית.

אמש, בין האדמו”רים והרבנים על בימת הכבוד, נצפו חבר בית דין רבני חב”ד ורב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים הגאון רבי אברהם מיכאל הלפרין, והמשפיע הגאון החסיד רבי חיים שלום דייטש, ראש ‘כולל אברכים צמח צדק’ בעיר העתיקה.

הופעת שני האישים בכינוס, תוך שרבוב חב”ד אל תוך הקלחת הפוליטית, עורר זעם בקרב רבים מחסידי חב”ד.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי שעבר, בעקבות מפגש מתוקשר של משלחת רבנים ועסקנים מחב”ד עם יו”ר ש”ס אריה דרעי, פרסם בית דין רבני חב”ד מכתב המתנער מהמפגש ומהכרזות הרבנים.

המכתב, עליו חתומים כל חברי בית הדין – כולל הגאון רבי אברהם מיכאל הלפרין, שהשתתף באירוע אמש –  מציג את עמדת חב”ד הרשמית לקראת הבחירות הקרובות, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.

“ידועה דעתו של כ”ק אדמו”ר נשיא דורינו כי תנועת חב”ד אינה מפלגתית ואין לנו השתייכות למפלגה כלשהי”, פותחים חברי בית הדין. “ענייננו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקינו”.

הרבנים מסתייגים מהבעת דעות מצד רבנים ועסקנים ‘בשם חב”ד’ – וכותבים: “אי לכך, אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב”ד, והדברים הם על דעתם בלבד”.

הרבנים הדגישו: “כל הוראה או התבטאות פרטית מאחד החתומים מטה אינה מייצגת את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד כלל”.

מלבד ש”ס, גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, וסגן שר החינוך מאיר פרוש, מנסים לגרור את חב”ד לזירה הפוליטית. פרוש החל ‘לחרוש’ בשבועות האחרונים את השטח החב”די, תוך שהוא מקיים חוגי בית ונפגש עם עסקנים בחסידות חב”ד.

ליצמן מצידו, קיים בשבוע שעבר מפגש עם חסידי חב”ד בביתו של יו”ר ועד כפר חב”ד שמעון רבינוביץ.

כפי שדווח בחרדים 10, ראשי ארגון הרבנים ‘פיקוח-נפש’ פרסמו ביום שישי הודעה לחסידי חב”ד, בה כתבו: “נדהמו לשמוע קולות בחב”ד הקוראים להצביע ליהדות-התורה”.

על ראשי הארגון נימנים רבנים בכירים בחב”ד.

“כפי שפרסמנו פעמים רבות במשך 5 השנים האחרונות, קראנו שוב ושוב לח”כ משה גפני לחזור בו מהתבטאויותיו הקשות בנושא שטחי ארץ-ישראל, התבטאויות שכמוהן אינן נשמעות אפילו בשמאל הישראלי”, כותבים רבני הארגון.

“לדוגמא, בשנה האחרונה התפרסמה בכל כלי התקשורת הישראליים הכרזתו ש’דעת תורה האמיתית היא שאין צורך להתחשב בהתנחלויות, ויתור למען השלום אינו ויתור וצריך לפי ההלכה לפנות יישובים ולהחזירם לערבים’, ובפגישה בשנים האחרונות עם השגריר הקודם של ארה”ב בישראל אמר לו גפני ש’ראשי הממשלה לדורותיהם ידעו כי המפלגות החרדיות יעמדו לצדם בכל התקדמות מדינית, ויתמכו בכל צעד של מסירת שטחים כדי להגיע לפשרה מדינית’”.

הרבנים מוסיפים: “למרות פניותינו החוזרות ונשנות, גפני סירב לחזור בו מדבריו אלו. יתירה מזו, גם בקשותינו ממפלגת יהדות התורה כמפלגה להתנער באופן רשמי מהדברים, ולהכריז כי הדבר נוגד את עמדת המפלגה – מעולם לא נענו!”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו השפלה לגאון הרב דייטש להשתתף בכינוס פוליטי
    01/04/2019 14:50
    יהודי
  1. יש לכם טעות בהבנת הנקרא
    01/04/2019 23:33
    חבדני''ק
  2. בית דין רבני חב”ד לא אסרו לרבני חב”ד להביע דעה בשם עצמם הם רק הבהירו שדעה זו אינה מייצגת את תנועת חב”ד.

    בבקשה מכותב הכתבה להתנצל בפני הרבנים שהוזכרו!