הגדולות יורדות, הקטנות עולות • ליברמן מחוק: מקבל כמו אלי ישי

סקר ישראל היום ו-i24NEWS: כחול לבן מאבדים 5 מנדטים, אבל עדיין מובילים עם 33 • הליכוד מאבד 3 ומתייצב על 26, אך גוש הימין מוביל • מרצ מזנקת ל־8 • בנט ואיחוד מפלגות הימין - 8 כל אחת • ש"ס מדשדשת עם 4 • זהות עוברת • בהתאמת המועמדים לרה"מ - נתניהו שומר על יתרון
חרדים 10
א' אדר ב' התשע"ט / 08.03.2019 08:48

מסקר ‘ישראל היום’ וערוץ i24NEWS באמצעות מכון ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כץ עולה סטטוס-קוו בין הגושים עם יתרון לימין, התחזקות המפלגות הקטנות, ובעיקר גילוי שהגשת כתב החשדות נגד ראש הממשלה כמעט לא שינתה דבר.

זהו הסקר הראשון  של המכון לאחר הכרעת היועמ”ש.

מהסקר עולה כי לו  הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה מאבד 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם ונתניהו  היה מקבל 26 מנדטים בלבד.

עם זאת,  גם רשימתם של בני גנץ ויאיר לפיד רושמת ירידה חדה ומקבלת בסקר רק 33 מושבים – מדובר בירידה של 5 מנדטים לעומת הסקר הקודם, לפני שבוע.

ש”ס עדיין מדשדשת עם 4 מנדטים, יהדות התורה מזנקת ל-8, הימין החדש של בנט-שקד ואיחוד מפלגות הימין גם הן 8 מנדטים כל אחת.

כולנו בראשות משה כחלון עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, וכך גם מפלגת זהות בראשות משה פייגלין, שעוברת עם 4 מנדטים.

לעומתן, מי שנמצאת כבר כמה שבועות במגמת התרסקות היא ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.

גם בסקר זה ליברמן לא עובר את אחוז החסימה, יותר מכך: לא רק שליברמן אינו עובר את אחוז החסימה, הוא אף אינו מתקרב אליו: המפלגה מקבלת בסקר הנוכחי רק מ־1% מכלל המשתתפים בסקר – כמו ‘יחד’ של אלי ישי.

בגוש השמאל מפלגת העבודה עם אבי גבאי רושמת התאוששות עם 8 מנדטים, לעומת 7 בסקר של שבוע שעבר.

מרצ מזנקת  אף היא ל־8, לעומת 6 בסקר הקודם. הרשימה המשותפת של תע”ל־חד”ש מקבלת 8 מנדטים, ואילו בל”ד־רע”מ – שנפסלה בוועדת הבחירות – לא עוברת גם הפעם את אחוז החסימה ומקבלת 2% בלבד.

גם גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס. לא עוברת ומקבלת 2% בלבד.

מהסקר עולה כי במפת הגושים אין שינוי: מפלגות הימין והסיעות החרדיות מקבלות יחד 62 מנדטים, לעומת גוש השמאל-ערבים שמקבל 58.

בשאלת התאמת המועמדים לראשות הממשלה – נתניהו שומר על יתרון: 52% אמרו כי הוא המתאים ביותר להרכיב את הממשלה, 48% העדיפו את גנץ. בכלל המדגם היחס דומה: נתניהו מוביל עם 42%, גנץ עם 38%, ו־20% הציגו תשובות אחרות או לא ידעו.

הסקר בחן את השפעת פרסום כתב החשדות נגד נתניהו על אופן ההצבעה בבחירות לכנסת. רוב מוחץ של 86% אמר כי פרסום כתב החשדות לא שינה את הצבעתו. 14% אמרו שדווקא שינה.

הסקר נערך השבוע בקרב 605 נשאלים שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל עם טעות דגימה של 3.9%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות