מאמינים? אלשיך: ‘לא הדלפתי על ביבי, המשטרה לעולם לא מדליפה’

המפכ"ל לשעבר התייחס לחקירות נתניהו: "מתקשה לראות מצב שלא מגישים כתב אישום על שוחד. למרות שיש מנעד משפטי - הראיות ברורות" • "במובן מסוים האמינות של המשטרה תלויה בהרשעת נתניהו" • הליכוד: "אלשיך מצטרף ללחץ של השמאל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה"
חיים טוויל
כ"א שבט התשע"ט / 27.01.2019 20:57

מפכ”ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך התייחס הערב (ראשון), בכנס המכון למחקר לביטחון לאומי, לחקירות ראש הממשלה ואמר, כי הוא “מתקשה להאמין שלא יהיה כתב אישום על שוחד”.

לדבריו, למרות שיש מנעד לפרשנות משפטית, הראיות ברורות, ומי שמוסמך לקבל החלטות משפטיות יעשה זאת.

אלשיך אמר בכנס: “כל ניסיון לפתות בכל מיני מינויים וסוכריות, לא השפיעו עליי. התקשרתי ללשכת ראש הממשלה והודעתי לו שכל ההבטחות מבוטלות. מפכ”ל צריך להיות עצמאי. הכרתי את המשטרה שנים ארוכות. לא חייתי בתוך המשטרה. אני מעולם לא חקרתי את נתניהו, הקפדתי גם לא לשבת ולצפות בווידאו באונליין”.

לדבריו, הוא היה מודע למתרחש בחקירות. “יש לי אחריות על המשטרה, זה נוגע לטיפולים רגישים שהמשטרה עושה. לכן אני חייב לקרוא, להתמצא בחור ולשאול שאלות בחומרי החקירה. אני קורא כל מילה בעדויות של הנאשמים, הנחקרים תחת אזהרה. גם של עדי המדינה. המשטרה לא יכולה לתפור שום תיק. המשטרה מלווה על ידי פרקליטות שמכירה כל בדל ראיה”.

הוא הוסיף: “עצמאותה של המשטרה במקרה הזה מצומצמת. הגיעו אליי איומים. כשנה לפני הראיון בעובדה, חיטטו חוקרים פרטיים שעסקו בתיקים האלה. הבנתי שזה מפריע, כשמתחילים להטריד את המשפחה ולשאול את השכנים. ידענו מי החוקרים ובמה הם עוסקים”.

אלשיך הדגיש: “לי היה חשוב לתת תחושה לחוקרים שאני נותן להם גיבוי. מעולם לא הדלפתי נגד נתניהו. העיתונאים יודעים שהמשטרה לעולם לא מדליפה מהחקירות. הציטוטים מגיעים דרך עורכי דין”.

המפכ”ל לשעבר על מנדלבליט: “הביקורת על היועץ המשפטי לא מוצדקת. אני לא מקנא בו. תפקידו לבקר ולרסן, אחרת התהליך לא היה קיים. אני חושב שהוא ימשיך עם יושרתו ויקבל החלטה כהבנתו המקצועית. ברגע שאתה מקבל החלטה להיות ממלכתי ולהתעלם מכל הרעשים אתה מסוגל לעשות את זה”.

הוא המשיך: “במובן מסוים האמינות של המשטרה תלויה בהרשעת נתניהו. התפקיד של המשטרה הוא להגיע לחקר האמת, ולהביא תשובות לשאלות בצורה מדויקת ככל שניתן. ככל שיסתבר שהעובדות שחשפה המשטרה אינן נכונות זה יהיה קשה למשטרה”.

בליכוד הגיבו לדברים: “רוני אלשיך שוב חוזר הערב על הרמיזה השקרית לפיה ראש הממשלה נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה. כשמפכ״ל המשטרה מאמין בקונספירציה הזויה כזו, איך אפשר לצפות להליך הוגן? אין פלא שאלשיך מצטרף ללחץ של השמאל על היועמ״ש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בק.ג.ב. לא משקרים..
    27/01/2019 22:53
    מזכיר משום מה
  1. ואני לא שיקרתי..