זעתרה: כשאהיה סגן, ביבי ודרעי יהיו בכלא. קליש: לא אפר הסכם

אחרי שנתניהו פנה אל ראש עיריית חיפה בבקשה לבטל את המינוי של סגן ראש העיר שתומך בחיזבאללה וחמאס - חבר מועצת עיריית חיפה מגיב: "הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור" • קליש לנתניהו: "מדובר בהסכם קואליציוני ואין בכוונתי להפר אותו"
אריה ריבקינד
א' טבת התשע"ט / 09.12.2018 14:03

מינוי ראג’א זעתרה לתפקיד סגן ראש העיר חיפה:  ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, שוחחה בצהריים (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שבפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי חיפש אותה הבוקר.

בחדשות עשר דווח מפי גורמים המקורבים לקליש, כי היא דחתה את דרישת ראש הממשלה שלא למנות את חבר מועצת העיר חיפה מטעם חד”ש, רג’א זעתרה, לסגן ראש עיר בשכר – מאחר שבעבר הביע תמיכה פומבית בארגוני טרור.

על פי אותם גורמים, קליש הסבירה לנתניהו כי מדובר בהסכמים קואליציוניים וכי אין בכוונתה להפר אותם. “זעתרא ייכנס לתפקיד רק בעוד שנתיים וחצי על פי ההסכם עם סיעתו”.

ראש הממשלה התייחס  הבוקר בישיבת הממשלה השבועית לסערה: “הבוקר לפני הישיבה חיפשתי את ראש עיריית חיפה עינת קליש, כדי לבקש ממנה לבטל את המינוי של סגן ראש עיר שתומך בחיזבאללה וחמאס – שקוראים להשמדת מדינת ישראל. אני מקווה שהיא תיענה לבקשה”.

נתניהו הוסיף: “אני שמח שחברנו השר אריה דרעי התחיל כבר לטפל בנושא ואני יודע שגם רבים אחרים התבטאו בו. זה דבר שאינו מתקבל על הדעת ומכיוון שהוא אינו מתקבל על הדעת הוא גם לא יתקיים, אני משוכנע בזה”.

זעתרה עצמו תקף מוקדם יותר את נתניהו ואמר כי הוא אינו חבר לא בארגון חמאס ולא בארגון חיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד”ש הדוגלות ‘בשלום, בשיוויון ובאחוות העמים'”.

הוא צוטט חברת ‘החדשות’: “נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים. כשאני אהיה סגן, סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר ישבו בכלא”.

גם יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, פרסם הצהרה בעקבות דברי ראש הממשלה: “מדובר בניסיון של כמה מפלגות לעלות על גל ההסתה נגד ערבים. 25 שנים היה סגן ראש עיר ערבי בחיפה וכך ימשיך להיות. אף אחד לא ייגע בזה. אנחנו מקווים שעינת קליש לא תיכנע ללחץ הציבורי וגם לא ללחץ של נתניהו ודרעי. זעתרה ימשיך לעשות את העבודה שלו – הוא נבחר על ידי הציבור שלו על מנת לייצג אותו”.

כפי שדווח בחרדים 10, שר הפנים אריה דרעי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שלא לאפשר את מינויו של זעתרה לתפקיד – על רקע התבטאויותיו בעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם צריך לאמר
    10/12/2018 06:32
    רובי
  1. מהרסייך ומחריבייך ממעייך יצאו ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????