“לא שייכים למדינה” • סאטמר לבג”ץ: לפטור אותנו משירות בצה”ל

'ועד בני היישוב הישן' הגיש עתירה לבג"ץ בבקשה שיורה לפטור אותם משירות צבאי - כולל הליך ההתייצבות, "על מנת להימנע משיתוף פעולה עם החטא הנורא של קיום המדינה" • מדגישים את השוני בינם ובין בחורי הישיבות המבקשים דחיית שירות • בג"ץ הורה לשר הביטחון להשיב לעתירה
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ט / 22.11.2018 18:53

‘ועד בני היישוב הישן’ הגיש עתירה לבג”ץ בבקשה שיורה לשר הביטחון לעשות שימוש בסמכותו – ולהוציא צווים הפוטרים את כל המשתייכים לקהילות סאטמר בארץ הקודש משירות בצה”ל – וזאת מטעמים של דת ואמונה. כך חשפה הערב (חמישי) ליטל דוברוביצקי ב’כלכליסט’.

בעתירה נאמר: “חסידי סאטמר המתגוררים בארץ ישראל (וכינויים ‘בני היישוב הישן’) אינם רואים עצמם שייכים אל מדינת ישראל, ולא רק שמסרבים הם להכיר בה ולשתף עמה פעולה בדרך כלשהי, אלא שהם אף מאמינים שעצם קיומה מעכב את בוא הגאולה מן השמיים.

“על מנת להימנע משיתוף פעולה עם החטא הנורא בדבר קיום המדינה כאמור, מתבדלים חסידי סאטמר – בני קהילות הישוב הישן בארץ ישראל – ומתנערים מכל שייכות למדינה, מוסדותיה וסממניה”.

העתירה, שהוגשה באמצעות עו”ד רנאטו יאראק, אוהד יאראק ומתן ספקטור ממשרד מ. פירון ושות’ –  מבוססת על משנתו של האדמו”ר מסאטמר, רבי יואליש זצ”ל, השוללת את הציונות ואת הקמת המדינה ומתנגדת לקיומה, בראותה בעצם הקמתה חטא, שכן הקמת המדינה טרם בוא הגאולה מן השמיים מהווה מרידה בקב”ה.

בנוסף, נטען בעתירה, סאטמר מתנגדת לשירות צבאי, בכל צבא, שכן כל מלחמה שלא נקבעה באישור הסנהדרין, היא בבחינת שפיכות דמים.

על יסוד אמונה דתית זו מבקשים מגישי העתירה לקבל פטור מהתייצבות לשירות בצה”ל, לרבות כל הליך הקשור בכך.

לפי הדיווח ב’כלכליסט’, העותרים מדגישים את השוני בינם ובין בחורי הישיבות המבקשים דחיית שירות, והבהירו שאין ברצונם לקבל דחייה, כי אם פטור מלא.

העותרים מציינים כי כחלק מהתבדלותם מהמדינה, הם מסרבים לקבל תמיכות ותקצוב מהמדינה, וכן אינם משתתפים בבחירות.

בד בבד עם הגשת העתירה, הוגשה גם בקשה למתן צו ביניים האוסר על שר הביטחון לנקוט בפעולות לגיוסם של שני חסידים הנמנים על החסידות.

שופט בית המשפט העליון דוד מינץ הורה אתמול לממשלת ישראל ושר הביטחון: “להגיש תגובה לעתירה בכול הנוגע לטענה שיש ליתן פטור משירות בצהל מטעמי דת ואמונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בג"ץ מוכר?
    23/11/2018 03:08
    מוזר
  1. למה הצבא לא מוכר על ידם והבג”ץ כן? או שאתם לא מכירים בכלום או שאתם מכירים בכל. אין דבר כזה שרק במה שנוח לכם אתם מכירים בלגיטימיות שלו להתקיים