לשכת הרמטכ”ל: מאשרים לטסים לר”ה לאומן לשהות 10 ימים בחו”ל

תלמידי ישיבות הטסים השנה לציון רבי נחמן היו עלולים להסתבך עם שלטונות צה"ל, משום שהשהייה באומן תדרוש עשרה ימים • לשכת הרמטכ"ל נענתה לבקשת אריה דרעי - והאריכה את ההיתר "ובלבד שיציגו את בקשתם ואת כרטיס הטיסה מראש במדור בני ישיבות"
אריה ריבקינד
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 16:25

אחרי ש’איגוד בני התורה הספרדים’, המטפל בתיקים משפטיים סבוכים מול צה”ל, הזהיר את תלמידי הישיבות החפצים לנסוע לאומן לימי ראש השנה, כי הדבר עלול לסבך את מעמדם החוקי מול שלטונות הצבא – מגיעה הודעת הרגעה.

זאת לאחר שלשכת הרמטכ”ל גדי איזנקוט פרסמה היום (רביעי) בצהרים הודעה בה נאמר: “בהמשך למכתבו של השר דרעי – בקשתו לאפשר שהייה של עד 10 ימים בחו”ל בראש השנה (תחת שבעה ימים המוסדרים בתקנות) אושרה. ובלבד שיציגו את בקשתם ואת כרטיס הטיסה מראש במדור בני ישיבות”.

כפי שדווח בחרדים 10,  באיגוד הסבירו על פי כללי משרד הביטחון, מותר לתלמידי ישיבות לצאת מהארץ במשך השנה בשני אופנים בלבד: 1. בימי בין הזמנים; 2. במהלך השנה לתקופת זמן של שבוע ימים בלבד.

כל יום נוסף ואפילו שעה אחת מעבר לזמן המותר (לפי כללי משרד הביטחון, יממה נספרת לפי השעה 12 בלילה), עלולה לסבך את תלמיד הישיבה והוא עלול למצוא עצמו ללא מעמד בן ישיבה, על כל ההשלכות הנגזרות מכך.

“השנה”, אמרו באיגוד, “תלמידי ישיבות החפצים לשהות בימי ראש השנה בציון של  רבי נחמן מברסלב באומן, עלולים לחרוג משבע הימים שמותר בהם לצאת מהארץ במשך השנה, וזאת משום שימי ראש השנה אינם נחשבים לימי בין הזמנים על פי משרד הביטחון”.

באיגוד חישבו את מספר הימים בהם ייאלצו הנוסעים לאומן, לשהות בחו”ל לימי ראש השנה ומצאו כי הטסים השנה לאומן, ישהו בחו”ל בין שבעה ימים לעשרה ימים.

כאמור, בעקבות שתדלנות של יו”ר ש”ס, הותרה שהייה של עד 10 ימים.

ברסלב, יציאה מהארץ

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות