הותר לפרסם שם בי”ס של המנהלת החשודה בקשר אסור עם תלמידות

הפרשה שמטלטלת את הצפון: צו איסור הפרסום על חקירה שבמרכזה חשד לקשרים אסורים בין מנהלת בית ספר חרדי בצפון ותלמידות - הוסר חלקית • המנהלת, בת 39, שוהה במעצר בית מלא בעיר מגוריה • בחקירה עלה גם חשד להונאה של משרד החינוך במאות אלפי שקלים
חיים טוויל
י"ד תמוז התשע"ח / 27.06.2018 13:12

אחרי שאתמול דיווח אתר  ynet על סערה גדולה המתחוללת בימים אלו במוסד חינוכי חרדי בצפון ובמשרד החינוך, בעקבות פרשה שבמרכזה חשד לקשרים אסורים בין מנהלת המוסד  ותלמידות – פרסמה המשטרה בצהרים (רביעי) הודעה על הפרשה שהייתה עד כה תחת צו איסור פירסום, וחשפה את שם המוסד והעיר בה הוא פועל.

בהודעת המשטרה נאמר כי פתחה בחקירה בתחילת חודש מאי, בעקבות תלונה שהתקבלה על ידי מספר צעירות כנגד מנהלת בית ספר בעיר בצפון,לפיה המנהלת ביצעה בהן מעשים חמורים בזמן שהיו תלמידות בבית הספר – ואף ניצלה אותן לסייע לה בטיפול בילדיה ובעבודות בית שונות.

במסגרת החקירה נעצרה המנהלת החרדית, בת 39, בגין חשד למעשים חמורים, תוך ניצול יחסי מרות – ובהמשך שוחררה בתנאים מגבילים.

“החקירה התנהלה תחת צו איסור פרסום וצוות החקירה המיוחד של משטרת ישראל המשיך בחקירה, במסגרתה עלה גם חשד כלפי החשודה להונאה של משרד החינוך במאות אלפי שקלים”, נאמר בהודעת המשטרה.

היום, במסגרת הדיון בבקשה להאריך את תנאי השחרור המגבילים של החשודה, בית משפט השלום בקריית שמונה קיבל את בקשת המשטרה והורה על המשך שהות החשודה במעצר בית מלא בעיר מגוריה.

בית המשפט אפשר לפרסם את שם המוסד בו שימשה החשודה כמנהלת במועדים הרלוונטים ואת שם העיר בו פועל המוסד.

“משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור לצורך איתור מתלוננות נוספות”, נאמר בהודעת המשטרה. “כל היודע דבר על מקרים נוספים או יכול לסייע במידע נוסף מתבקש להתקשר לתחנת משטרת צפת בטלפון 046978444 או למוקדי 100 בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ”.

מוסד חינוכי, צפון, מנהלת

לפי הדיווח ב-ynet, במשרד החינוך מדגישים כי המנהלת הושעתה מתפקידה עם קבלת התלונות וכי עודדו את התלמידות להתלונן.

מנגד, גורמים אחרים אומרים כי המוסד המופעל על-ידי רשת חינוכית חרדית מסרב לשתף פעולה עם המשרד, וכי “הפרשה מושתקת בתוך המשרד מסיבות פוליטיות”.

המפקחת מטעם משרד החינוך גלגלה בשיחה עם כתבי ynet את האחריות על רשת החינוך.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל-ynet: “בעקבות החשדות המיוחסים למנהלת, לא שבה המנהלת לתפקידה והיא הושעתה מתפקידה. במקביל, הנושא הועבר באופן מיידי לחקירת משטרה. המשרד פועל בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי ללוות את הטיפול בתלמידות בפרט ובקהילת בית הספר בכלל”.

עו”ד יפעת כהן, המייצגת את החשודה אמרה ל-ynet: “הלקוחה שלי מכחישה את כל העבירות שמיוחסות לה. מדובר במי שפעלה כדמות אם עבור התלמידות שלה וביתה היה פתוח לכל בעיה שהתעוררה אצלן. הלקוחה שלי שוהה תקופה ארוכה במעצר בית ולא נחקרה למעלה מחודש וחצי מאז חקירתה הראשונה ואני סבורה שאם יש דברים בגו, הייתה פועלת היחידה החוקרת למצות את החקירה ולהגיש נגד הלקוחה שלי כתב אישום”.

היא הוסיפה: “לא זו אף זו, העובדה שטרם נחקרה מדברת בעד עצמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה
    27/06/2018 13:46
    חיה
  1. באיזה עיר?