מה הבטיח הרבי לרוכשי המקומות הראשונים בבית המדרש החדש?

האדמו"ר זימן את ראשי חסידות ויזניץ בהפתעה לכינוס - מבלי לעדכן מה הסיבה • באסיפה גולל האדמו"ר את שלבי הקמת הבנין הגדול של החסידות בקרית ויזניץ, וקרא: "היו עמי עד להשלמת הבניין" • האסיפה שמסעירה את ויזניץ
יוסף גרינבוים
כ"ג סיון התשע"ח / 05.06.2018 23:33

ראשי חסידות ויז’ניץ, החסידות השניה בגודלה באגודת ישראל, התכנסו אתמול לאולם מיוחד בגבעת שמואל, כאשר איש מהם אינו יודע לשם מה נקרא בבהילות על ידי האדמו”ר.

התעלומה נפתרה כאשר הרבי פתח בשיחה וגולל מה הביא אותו לצאת לפרויקט אדיר הממדים של הקמת בנין בית המדרש החדש של ויז’ניץ, בעלות של מאות מליוני ש”ח.

“לא יכולתי לשאת את העובדה שצעירים ובני הדור הצעיר מסתובבים בחוצות מחוסר מקום, ואינם יכולים להיכנס ולטעום טעמה של תפילה, של תורה, של עבודה. האחריות של הדור הצעיר מוטלת עלינו”, אמר הרבי.

האדמו”ר הביע בפני המשתתפים את פרשת הדרכים שהוא ניצב כעת: “גייסנו ברוך ה’  עשרות רבות של מליוני ש”ח. ורק כך הגענו עד הלום. אלא שכעת, אנו חייבים לצאת בפרויקט משולב של מכירת מקומות על מנת שנוכל להתקדם בבניה”.

האדמו”ר ביקש מקהל הנאספים: “היו שליחים שלי, למסור לכל הציבור, הפרויקט הזה הוא בנפשי!”

בצעד חריג ובלתי שגרתי, אמר האדמו”ר: “אהיה אסיר תודה לאלו שיקנו את המקומות הראשונים בסכומים עצומים ויסייעו להשלמת הבניין ולהצלת דור העתיד. ולכן, אני מתחייב לכוון בעת אמירת התהלים שלי לפני התפילה, על כל אותם נגידים”.

האדמו”ר הרחיב במנהג זקנו האדמו”ר ה”אהבת ישראל” מויזניץ לומר תהלים לפני התפילה ש”ישועות רבות התגוללו בעת ההיא” – כשהאדמו”ר מוסיף בצניעות: “איני כמו זקני, למרות שאני נושא את שמו, אולם את מנהגו אני יכול לקיים”.

הדברים שנאמרו בגילוי לב, עוררו סערה והתרגשות בחסידות ויזניץ.

הנוכחים מיהרו לנסח מכתב אישי מלב אל לב לקהל חסידי ויזניץ, בו הם כותבים:

“מתוך רגשי אחווה ורעות, ומתוך לבבות סוערים ורוגשים, דבר לנו אליכם, אחינו אנשי שלומנו היקרים הזוכים להסתופף בצילא דמהימנותא דמרן עט”ר אדמו”ר שליט”א.

נקראנו לבוא אל המלך, אמש יום שני אור לכ”ב בסיון. ושמענו את קול דברו של מרן אדמו”ר שליט”א בדברו אלינו, ומינה אותנו שליחים להעביר את הדברים לכללות אנ”ש בכל אתר ואתר.”

בהמשך מגוללים כותבי המכתב בקצרה את שיחתו של האדמו”ר. ויוצאים בקריאה לכלל החסידים:

“אשר על כן, באנו בזאת לבקשכם, אחינו ורעינו, הבה ונטה שכם למעמסה המוטלת על כתפיו השחות מעמלו הרב, עמל שהוא אך למעננו ולמען דורותינו. ונתגייס כולנו להשלים מכירה זו במהירות הבזק, כדי שעבודת הקמת הבנין לא תיעצר ח”ו אף לא לרגע מיותר אחד, ויושלם אי”ה במהרה לרווחת כולנו.”

גורמים בחסידות מציינים כי הדברים שהועברו בשידור חי למספר מקומות בעולם, עוררו התרגשות בקרב החסידים.

בהוראת האדמו”ר יפתחו מטות פעולה ומוקדי מכירת מקומות, עליהם הופקדו רבי יצחק אייזיק ויזניצר – יו”ר בית ויזניץ ויו”ר הקהילה, ורבי ישעי’ יעקב ורטהיימר – מנכ”ל איגוד מוסדות ויזניץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות