“השכינה משכה את התינוק למים”: האמא הואשמה ברצח

חקירת מותו של התינוק החרדי בחול המועד פסח בבית מלון באשדוד הבשילה לכתב אישום חמור שהוגש נגד האם • האב ניסה בתחילה לגונן על רעייתו ובדה דברים בעדותו • העדות הקשה של הסבתא: כשפתחו את הדלת הבחינה באבא יושב ובוכה, והתינוק בתוך המים
חיים טוויל
י"א אייר התשע"ח / 26.04.2018 10:29

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד אמו של הפעוט החרדי בן החודש, שטבע למוות בחול המועד פסח בג’קוזי בבית מלון באשדוד. זאת, לאחר שחקירת המשטרה, במהלכה מעצרה של האם הוארך מעת לעת לטובת החקירה הסבוכה בה מסרה גרסאות שונות, הבשיל לכדי כתב אישום.

לפי המשטרה, עם קבלת הדיווח על האירוע בתאריך 2.4.18 בשעות הצהריים, החלה חקירה מקצועית במטרה להגיע אל חקר האמת. “כבר משלב התשאול בזירת האירוע ובבית החולים התעורר חשדם של חוקרי המשטרה כי מדובר באירוע פלילי ועל כן הוחלט לעצור את הוריו של הפעוט לטובת חקירה. מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת ובחלוף הזמן, לאור התפתחויות בחקירה, שוחרר אבי הפעוט ומנגד הוארך מעצרה של האם”.

לאחר שהשבוע הוגשה הצהרת תובע על ידי פרקליטות דרום על הכוונה להגיש כתב אישום, היום הוא הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

“מדובר באירוע טראגי ובחקירה שחייבה רגישות יתרה על מנת להגיע אל חקר האמת בדרך המקצועית ביותר וללא פגיעה בשמם הטוב של חפים מפשע”, נמסר מהמשטרה.

כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים:

1. הנאשמת נשואה לא’ (להלן: “א”).

2. במועד הרלוונטי לכתב האישום, לנאשמת ולא’ היו שני ילדים משותפים: הקטין ד’, יליד 2011 (להלן: “הקטין ד'” והקטין ג’, תינוק בן כחודש ושבוע, יליד 2/18 (להלן: “המנוח”).

א. העובדות:

1. בתאריך 1.4.18 בסמוך לשעה 23:00, הגיעו הנאשמת וא’ יחד עם המנוח והקטין ד’ ובני משפחה נוספים, ובהם ב’, אמה של הנאשמת (להלן: “ב'”) לנפוש במלון “מיעמי” שברחוב נורדאו 19 באשדוד (להלן: “המלון”).

2. הנאשמת ובני המשפחה הנוספים שכרו 3 חדרים במלון. הנאשמת, א’ והמנוח לנו בחדר מספר 212 (להלן: “החדר”) , ובני המשפחה הנותרים לנו בשני חדרים נוספים.

3. בתאריך 2.4.18, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, אך עובר לשעה 12:00, מילאה הנאשמת מים באמבט העיסוי בחדר (להלן: “הג’קוזי”). בסמוך לאחר מכן, נכנסה הנאשמת יחד עם המנוח אל תוך הג’קוזי, כשהיא מחזיקה את המנוח בידיה. באותה העת ישן א’ במיטה שבחדר.

4. בשלב כלשהו, הנאשמת שחררה מאחיזתה את התינוק המנוח במי הג’קוזי, כשראשו של המנוח מתחת למים, והוסיפה לשבת בג’קוזי, בשעה שהמנוח טבע במים. בסמוך לאחר מכן, יצאה הנאשמת מהג’קוזי, כשהיא מותירה את המנוח לבדו במים. לאחר מספר דקות, חזרה הנאשמת ונכנסה לג’קוזי, כשכל העת גופו של המנוח צף במים, וכל זאת כאשר הנאשמת מודעת לתוצאות מעשיה.

5. במהלך המעשים שתוארו בסעיפים 3 ו-4 לעיל, במספר הזדמנויות, נקשו בדלת החדר ב’ והקטין ד’, אך הנאשמת לא פתחה את דלת החדר, ופעם אחר פעם קראה לעברם “לא עכשיו” או מילים בדומה לכך, על מנת שלא יפריעו לה במעשיה.

6. בסמוך לאחר המתואר בסעיף 4 לעיל, קראה הנאשמת בשמו של א’, אשר התעורר משנתו, קם מהמיטה וניגש לעבר הג’קוזי, כשבאותה עת, המנוח צף במים שבג’קוזי כשפניו כלפי מטה.

7. באותה העת, נקשה ב’ שוב בדלת החדר. א’ פתח את דלת החדר, ב’ הבחינה במתרחש ושלפה באופן מיידי את המנוח מהמים, כשהוא איננו נושם. או אז, ניסו א’ וב’ לבצע החייאה במנוח. במקביל, הזעיקו את כוחות ההצלה אל המקום.

8. עם הגעת כוחות ההצלה לחדר במלון, היה המנוח ללא דופק וללא נשימה, וכוחות ההצלה ביצעו במנוח ניסיונות החייאה נוספים, אשר לאחריהם, הובהל המנוח אל בית החולים “אסותא” שבאשדוד, שם נקבע מותו בשעה 18:13.

9. מותו של המנוח נגרם כתוצאה מטביעתו במי הג’קוזי, אשר גרמה לפגיעות בריאות, ובהן גודש, מוקדי בצקת, דימומים בתוך הנאדיות, ומוקדי תמט ונפחת חריפה.

10. הנאשמת המיתה את המנוח לאחר שהחליטה לעשות כן, והמיתה אותו בדם קר, מבלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכולה היתה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיה, ולאחר שהכינה עצמה להמיתו, והכינה אמצעי שבו המיתה אותו.

11. הנאשמת, במעשיה אלו, גרמה למותו של המנוח בכוונה תחילה.

 קצין אח”מ תחנת אשדוד רפ”ק סרגי פדרנקו. צילום: דוברות המשטרה

מחקירת המקרה במשטרה עולה, כי עם פתיחת חקירת המקרה התעורר חשדם של השוטרים ואמו של הפעוט נעצרה ובחקירתה הראשונה שמרה על זכות השתיקה. כבר באותו היום, בחקירה נוספת שנערכה לה, סיפרה לחוקריה כי “השכינה משכה את התינוק לתוך המים”.

בעדותה מסרה, כי נכנסה לג’קוזי יחד עם בנה הפעוט על מנת לקלח אותו. בשלב מסוים, לדבריה, התגלתה לה השכינה ומשכה את התינוק לתוך המים. עוד ציינה כי בשלב זה עזבה את אחיזתה בו ואפשרה לבנה הפעוט לטבוע בטענה כי הוא צריך להיות “מלך המשיח” ולגדול.

כבר בהמשך לחקירה זאת ערכה האם החשודה שחזור, כשהיא מלווה בחוקרי המשטרה – על שהתרחש, כפי שמסרה בעדותה שם אף קשרה את בעלה למיוחס וזה נעצר אף הוא על ידי המשטרה והועבר לחקירה, בה עלו סתירות בין העדויות שנאספו מהאם החשודה ומחמתו.

בשלב מסוים הודה האב החשוד כי בדה חלק מהדברים בעדותו, בטענה כי ניסה לגונן על רעייתו ובשלב זה מסר גרסה מהימנה יותר.

עדות קשה נוספת אותה גבו חוקרי המשטרה הייתה מאמה של החשודה ששהתה אף היא במלון.

לדבריה, ניגשה פעמיים לחדר במהלך שעות הבוקר אך כניסתה נדחתה כל פעם בטענה אחרת. בפעם השלישית נפתחה לה הדלת והבחינה באבי הפעוט יושב ובוכה, וכי התינוק נמצא בתוך המים. בשלב זה היא לא איבדה עשתונות ומיד הוציאה את הפעוט מהמים והחלה בביצוע פעולות מצילות חיים בסיסיות ובמקביל הורתה לאבי הפעוט לזמן את כוחות ההצלה.

כאמור, בתום חקירה רגישה תוך איסוף עדויות רבות, ולאחר שגובשה תשתית ראייתית כנגד החשודה במעשה, הגישה פרקליטות דרום כתב אישום חמור כנגד האם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות