“זה מריחה, נראה ניסיון התחמקות”: ההמלצה על השופטת מרגיזה ח”כים

הסיום המהיר של בדיקת נציב תלונות הציבור על השופטים וההחלטה שלא להעביר את חקירת מערכת היחסים בין החוקר לשופטת לחקירה פלילית גוררים ביקורת • סמוטריץ: "שידוד מערכות דחוף!"
אריה ריבקינד
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 20:52

חברת הוועדה לבחירת שופטים, עורכת הדין נורית קורן מהליכוד אמרה היום (שלישי) בתגובה על המלצתו של נציב תלונות הציבור על השופטים להעמיד לדין משמעתי את השופטת רות פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב, כי מדובר ב”ניסיון מריחה”.

“תשובתו של נציב תלונות הציבור מריחה כמו ניסיון התחמקות”, אמרה קורן, “הוא מקטין את חלקה של השופטת ואז אומר שבנוגע לחוקר – אין לו סמכות לחקור”.

לדבריה, “זה ניסיון מריחה, זו הקטנת ראש ואני לא אתן לזה יד! אני שומעת דיבורים על נורמות, אבל אלה נורמות פסולות, שאני אעקור מהשורש!”

הח”כ הוסיפה: “בימים אלה אני עומלת על חקיקה רחבה שתסדיר את כל הנורמות שנקבעו ברוח מורשתו של אהרון ברק”.

גם ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף בעקבות פירסום: “צבר הכשלים המערכתיים שעולה מהחלטתו של נציב תלונות הציבור על שופטים מטלטל ומחייב שידוד מערכות דחוף!  אחרת היא לא תהיה ראויה לאמון הציבור, וכמאמרו של המילטון (שמצוטט גם בהחלטתו של הנציב רבלין) “כל שיש לו (לבית המשפט) הוא אמון הציבור”.

פרשן חדשות 2 עמית סגל הגיב לאחר פרסום המלצת השופט: “תובע בוחר שופטת, מחניף לה במסרונים, מנהל איתה דיונים במעמד ווטסאפ ומקבל את מבוקשו. וזה עוד בתיק של חשודים חזקים ומקושרים”.

תיק 4000

“בית המשפט עדיין לא חזר מרכיבה על אופניים”. חלק מהדוח

בא כוחו של שחם-שביט, עורך הדין עודד סבוראי, מסר: “דו”ח השופט ריבלין כולל בתוכו מסקנות חשובות, והוא מצייר תמונה ברורה שהתנאים והנורמות הקיימים בבית משפט השלום בתל אביב לא נתנו בידי עו״ד שחם-שביט ברירה אלא לנהל עם השופטת פוזננסקי-כץ התכתבות באמצעות מסרונים בכל הנוגע לענייני הלוגיסטיקה של דיוני המעצרים בתיק בזק ותיק 4000. לאחר שהובהרו ההקשר והתוכן של חליפת המסרונים בין עו”ד שחם-שביט והשופטת, ברור כעת כי הפרשנות הראשונה שניתנה הייתה מוטעית ומוטה.

“בכוונת עו”ד שחם-שביט להמשיך במימוש ייעודו כעובד ציבור ומשפטן מקצועי, מצפוני, הגון וערכי, ולחזור ליטול חלק בחקירות סבוכות, באותה נחישות ובאותה הקפדה גם על זכויות חשודים, כפי שאלה באו לכדי ביטוי בתכתובת שעלתה לכותרות ביומיים האחרונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות