השגריר פרידמן: “טראמפ יירשם בהיסטוריה כאחד הידידים הגדולים של ישראל”

מאז נבחר לנשיא לא מפסיק נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לעשות צעדים המתפרשים כפרו-ישראליים • הפלשתינאים, בתגובה, זעמו, וערערו על יכולתה של ארה"ב לקדם מהלכים של שלום במזרח התיכון • בתגובה, שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד טראמפ מסיר כפפות ויורה חיצים
יוני גרין
י"א טבת התשע"ח / 29.12.2017 01:36

שגריר ארה”ב בישראל, דיוויד פרידמן, העניק היום (ה’) ראיון ל’ג’רוזלם פוסט’ והצליח להנפיק כותרות מדיניות מעניינות.

פרידמן טען שללא מעורבותה של וושינגטון לא יהיה תהליך שלום וכי רק לארה”ב יש את האמינות האזורית כדי להביא “הסכם היסטורי לאזור”.

באשר לתגובת הפלשתינים להעברת השגרירות הישראלית לירושלים, הביע פרידמן אכזבה מהתגובה הפלשתינית, שהייתה, לדעתו, מוגזמת, או כפי שהוא כינה אותה, “מכוערת, פרובוקטיבית ואנטישמית”.

באשר לדברי אבו מאזן על כך שארה”ב לא תוכל להמשיך ולשמש גורם מתווך והבהרתו כי לא יקבל ממנה כל תכתיב, סבור פרידמן כי לא משנה מהי דעת אבו מאזן, ארה”ב תהיה מעורבת בתהליך השלום, ללא כל ספק.

“ארה”ב לא נקטה עמדה על הגבולות הספציפיים של הריבונות הישראלית בירושלים, ישראל הבהירה שהיא לא תנהל מגעים בחסותה של כל מדינה שהיא לא ארה”ב”, אמר פרידמן, כשהוא מתקשה להבין את הזעם הפלשתיני, שכן אחרי הכול ארה”ב לא התערבה או הביעה דעה בנושא הגבולות הישראליים של שליטת ישראל בירושלים.

פרידמן הסביר שכל מעשיו של הנשיא, כמו גם החוק המקצץ במימון האמריקני לרשות הפלשתינית אם לא תפסיק לשלם למשפחות מחבלים, הם בעצם השתקפות של חוקת ארה”ב.

פרידמן מצפה, לדבריו, להכרת טובה של יהודי ארה”ב לנשיא טראמפ, בעקבות הצעדים בהם נקט.

“טראמפ יירשם בהיסטוריה כאחד הידידים הגדולים של ישראל. אנחנו חייבים להכיר ולשבח את האומץ והבהירות המוסרית שהציג הנשיא בהצהרתו זאת בניגוד לרצונם של מדינות אחרות”, אמר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות