האדמו”ר מויז’ניץ: “צריך לשמוח עם שולם מרדכי רובשקין בכל העולם”

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס במהלך סעודה שלישית עם חסידיו לשחרורו המפתיע של הרב שלום מרדכי רובשקין מהכלא והורה לנגן את הניגון החב"די 'פדה בשלום נפשי"
יוסף גרינבוים
ה' טבת התשע"ח / 23.12.2017 21:01

האדמו”ר מויז’ניץ התייחס היום (שבת), במהלך סעודה שלישית עם חסידיו בבית המדרש הגדול בקריית ויז’ניץ בבני ברק, לשחרורו המפתיע של הרב שלום מרדכי רובשקין מהכלא.

“מובא שכאשר יש צרה ליהודי אחד, צריכים להצטער כולם יחד, וכן כאשר יש שמחה ליהודי – אפילו בסוף העולם, צריך לשמוח עימו בכל העולם”, אמר הרבי.

“השבוע היה שמחה אצל כל כלל ישראל. כאשר שמעתי שר’ שלום מרדכי רובשקין יצא לחרות – אמרתי שזהו ממש כמו שכתוב אצל יוסף ‘ויריצוהו מן הבור’,  תוך רגע נשתחרר כאשר הגיע הזמן”.

הרבי הוסיף: “צריך ללמוד מכל דבר, שכל זה הגיעו בזכות האמונה, שבשנים הרבות ששהה בכלא האמין בכל רגע שיצא לחרות, ואמונה הוא המשכה – וזה המשיכו שיצא לחרות. צריך ללמוד מזה לכל אחד – לבטוח בה’ ולא לאבד האמונה. צריך להודות לד’ יתברך ולבקש הלאה.

“אבי הקדוש היה אומר: יאוש שלא מדעת: יהודי אף פעם אינו מתייאש. אכן צריך ללכת לרופא’ ורפא ירפא – מכאן שנתנה רשות לרופא לרפאות, אבל לא לאבד האמונה וצריך כל אחד לחזק את בני ביתו והילדים שהכל מאת ה’ יתברך, וכאשר רואה חבירו מיואש – צריך לחזקו באמונה. אמונה הוא דביקות בה’ יתברך, כי בשם קדשו בטחנו”.

הרבי הורה לר’ חיים מאיר שטרן שיתחיל לנגן את הניגון ‘פדה בשלום’ החבד”י.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות