“צר לי לאכזב השמאל והתקשורת. להמלצת המשטרה אין שום משקל”

יו"ר הקואליציה החדש, ח"כ דוד אמסלם, הבהיר כי בדבריו בכנס לשכת עורכי הדין לא התכוון כי על ראש הממשלה יהיה להתפטר במקרה של הגשת כתב אישום • "המשטרה כבר יצאה לדרך והיא תמליץ על כתב אישום" • על העליון: "ישראל מנוהלת על ידי הדרג המשפטי ב-20 השנים האחרונות"
אליעזר היון
ה' טבת התשע"ח / 23.12.2017 18:01

יו”ר הקואליציה החדש, ח”כ דוד אמסלם, הבהיר הערב (מוצאי שבת) כי בדברים שאמר במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת, לא התכוון כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה להתפטר במקרה של הגשת כתב אישום בפרשת המתנות.

אמסלם צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “צר לי לאכזב את השמאל והתקשורת, אבל זו עמדתי: להמלצות המשטרה מבחינה משפטית וציבורית אין שום משקל. מבחינתי שוחד זה קבלת מעטפות וכספים אסורים, לא סיגרים מחבר אישי. כתב אישום על שוחד במקרה הנ”ל אינו רלוונטי בכלל לנתניהו”.

קודם לכן, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת, לחקירות ראש הממשלה ואמר: “ראש ממשלה של מדינת ישראל שמוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד – לא יכול להיות ראש ממשלה”.

אמסלם אמר עוד, כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, “כדי להבין על איזה סעיף בחוק המשטרה נותנת המלצות. אין סעיף כזה בחוק. אצל המשטרה – כל מה שלא כתוב כאסור בחוק זה אומר שמותר”. לדבריו, “למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום”.

על חוק ההמלצות אמר אמסלם כי קידם אותו כבר לפני שנתיים, ולא כעת עם חקירות נתניהו. “התקשורת והפוליטיקה זה עולם של שקר. חוק ההמלצות הגיע על ידי לכנסת כבר לפני שנתיים עם ההצעה של עילות סגירת תיקים, היום המצב הוא שהוא סותר את חוק יסוד זכות האדם וחירותו. מבחינתי ראש הממשלה הוא אזרח כמו כולם”. הוא הוסיף כי “להערכתי לראש הממשלה אין אינטרס להקדים את הבחירות”.

יו”ר הקואליציה תקף בדבריו את התערבותו של בג”ץ על רקע החוק אותו מקדמים נפתלי בנט ואיילת שקד: “מדינת ישראל מנוהלת על ידי הדרג המשפטי ב-20 השנים האחרונות” אמר אמסלם. “אני לא יודע אם אקדם את החוק. אתה לא מקדם דברים אם אי אפשר להעביר אותם. באופן מעשי אני חושב שנדרש לעשות הפרדה בין הכנסת לבית המשפט. היחידים שנבחרים על ידי הציבור זה אנחנו ולכן הציבור זה אנחנו”.

השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי “רוב המלצות המשטרה מושלכות לפח”, משום ש”מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור – ובינתיים הורסים לאנשים את החיים”. אמסלם אמר על כך כי הוא “לא חושב שמשטרת ישראל ממציאה דברים”.

לדבריו, “כ-30 אלף תיקים מגיעים מהפרקליטות למשטרה, ב-12 אלף מהם המשטרה ממליצה לסגור. וחלק גדול מהם בלי המלצה. הפרקליטות מתקדמת עם הרבה מהם לבית המשפט בלי המלצה. הפרקליטות סוגרת כמעט 80% מהתיקים, ובינתיים נגרם נזק גדול לאנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות