שתי נשים חרדיות כלואות בברלין: בבוקר – דיון בפני שופט מעצרים

שליחי חב"ד בברלין ביקרו בצהרים עם עו"ד אצל שתי החרדיות הכלואות בחשד לגניבה: "מקווים שבקרוב יהיו בשורות טובות" • השלוחים לשלטונות: "פאה זה חפץ אישי כמו לבוש" • בבוקר יתקיים דיון בביהמ"ש • "מקווים שישחררו אותן. בני משפחה המריאו לברלין, בתקווה לעשות את השבת יחד"
נתן פרל
י"ט כסלו התשע"ח / 07.12.2017 19:15

מעצר שתי הנשים החרדיות בגרמניה: רב הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל, ושליח חב״ד הרב שמואל סגל, ביקרו בצהריים (חמישי), יחד עם עו”ד, אצל האם ובתה, החרדיות שנעצרו ביום שלישי באשמת גניבה מחנות של רשת ‘פריימאק’ – ודאגו עבורן לאוכל כשר.

״אנחנו עושים כל מה שביכולתנו בכדי לעזור להן ולהוציאן מהמצב הסבוך אליו נקלעו”, אמרו. “אנחנו מקווים שבקרוב יהיו בפינו בשורות טובות”.

לחרדים 10 נודע, כי ביום שישי בבוקר יתקיים דיון בפני שופט מעצרים.

בן משפחה אומר לחרדים 10: “מקווים שה’ ירכך את ליבו של השופט והוא ישחרר אותן לשבת. בינתיים בני המשפחה עושים את דרכם מישראל לברלין, בתקווה לעשות את השבת במחיצת יקיריהן”.

לפי הצעת עו”ד, על הנשים להודות בגניבה ולשלם קנס – ובכך להביא לסיומה של הסאגה.

גורם חרדי בברלין אמר לחרדים 10: “בגרמניה, ברגע שיש חשד בגניבה ולא מודים – אם אתה תושב חוץ, ישר הולכים לבית משפט ויש מעצר. אם אתה מודה ומשלם קנס – סוגרים הכל מיד”.

במקביל, מנהלים הרב טייכטל ושלוחי חב”ד מגעים עם הגורמים הרלוונטיים בכלא – להחזיר לנשים העצורות את הפאות שנלקחו מהן.

רשויות הכלא הסבירו כי על פי הנהלים, נאסר על עציר להכניס חפץ זר ולכן נלקחו הפאות. לטענת הרשויות, פאה מוגדרת כחפץ שאינו אישי ולכן נלקחו, בעוד הרבנים מסבירים כי מדובר בחפץ אישי כמו לבוש.

כפי שדווח בחרדים 10, שתי הנשים, חרדיות תושבות ירושלים, שיצאו לטיול קבוצתי של נשים חרדיות, נעצרו ביום שלישי בצהרים באשמת גניבה – ונכלאו בכלא נשים, עד לדיון שאמור להתקיים ביום שני הבא.

הפרשה החלה ביום שלישי בצהרים, כאשר הנשים, שהיו באמצע מסע קניות ברשת ‘פריימאק’ באלכסנדרפלאץ, עוכבו על ידי מנהלי החנות בגין חשד לגניבה. בתחילה הן עוכבו במחסן של החנות, עד בואם של כוחות המשטרה.

הנשים מכחישות בתוקף שגנבו.

בן משפחה לחרדים 10: “הבת והאמא ערכו ביחד קנייה. כשהגיעו לשלם האמא שילמה ויצאה, והבת שלא היה לה מספיק כסף הלכה בעקבותיה וביקשה ממנה שתשלים לה את החסר. באותו רגע השער צפצף. והמוכר עיכב אותן ומכאן הכל היסטוריה”.

בן משפחה סיפר עוד: “הן נלקחו לבית המעצר המקומי, שם הן היו כלואות  כ-24 שעות עד לדיון שהתקיים ביום רביעי. הן עברו שם התעללות נוראית. בין היתר לקחו מהן את כל החפצים האישים שלהן כולל הפאות – תוך ניתוק כל קשר עם יתר נשות הקבוצה”.

לדבריו, “האמא עברה לבית החולים לטיפול, בעקבות תסבוכת שהיא נכנסה אליה בעקבות אירוע – אותו היא לקחה בצורה קשה מאוד”.

לאחר הדיון שהתקיים בבית משפט מקומי, הועברו האם והבת – הנמצאת בהריון – לכלא נשים, שם הן מוחזקות, כאמור, עד לדיון הבא שיתקיים ביום שני, כאשר לפי התוכנית המקורית הן היו אמורות לשוב לארץ, יחד עם יתר נשות הקבוצה, ביום שישי בבוקר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המחשבה על בנות יהודיות בכלא גרמני מקוממת
    08/12/2017 00:11
    חושם
  1. כמה דם יהודי הם שפכו.

  2. זה בית דין של מטה
    08/12/2017 20:07
    רויטל
  3. רק היושב במרומים יודע מה מצפה להן בבית דין של מעלה. לא יפה. לא מתנהגים ככה. בושה.