נתניהו שוקל לשנות חוק יסוד כדי למנות את ליצמן לסגן שר הבריאות

ראש הממשלה מעוניין כי השר ליצמן, שיגיש הבוקר את התפטרותו מתפקידו כשר הבריאות בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת - ימשיך לשלוט במשרד כסגן שר • כדי להוציא המהלך לפועל, יצטרך נתניהו לשנות את חוק יסוד הממשלה • גבאי: "כשהכל בממשלה ספינים, גם לחרדים מותר"
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 08:27

שר הבריאות, יעקב ליצמן, יגיע בשעות הבוקר (ראשון) ללשכת ראש הממשלה ויניח את מכתב ההתפטרות שלו במזכירות הממשלה.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוקל לתקן את חוק יסוד הממשלה כדי לאפשר ליעקב ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות. כך דווח הבוקר (ראשון) מיכאל שמש ב’כאן רשת ב”.

נתניהו מעוניין כי ליצמן, שיגיש הבוקר את התפטרותו מתפקידו כשר הבריאות בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת, ימשיך לשלוט במשרד כסגן שר.

על מנת להוציא את המהלך אל הפועל, יצטרך ראש הממשלה לשנות את חוק יסוד הממשלה, וינסה בכך לעקוף את פסיקת בג”ץ.

לפני יותר משנתיים פסק בג”ץ כי ליצמן, שכיהן כסגן שר במעמד שר, לא יוכל להמשיך להיות אחראי על משרד הבריאות בתפקיד זה.

כעת, כך לפי הדיווח, ינסה נתניהו לעקוף את הפסיקה.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התייחס היום בריאיון ל’אורלי וגיא’ בערוץ עשר למשבר הרכבת ולהתפטרותו של שר הבריאות ואמר: “החרדים לא רוצים לעזוב את הקואליציה. אנחנו כמובן לא נסכים שלא יהיו עבודות חיוניות בשבת, אבל אפשר לצמצם עבודות שאינן חיוניות”.

גם ביטן התייחס לשינוי חוק יסוד הממשלה: “נצטרך לעשות תיקון חוק על מנת שהוא יחזור ויהיה סגן שר במעמד שר. בג”ץ לא אפשר את זה משום מה, אבל אפשר לעשות תיקון חוק”.

במאמר המערכת של ‘המודיע’ נכתב הבוקר: “רוצים אנו לקוות שראש הממשלה יתעשת, יבין את המועקה האמיתית של מקדשי השביעי ולא ייתן לפגוע בשבת קודש. רוצים אנו לקוות שהוא יקרא את הקורה סביבו ויבין שחורשי היפך טובתו מובילים אותו עם ראש בקיר כדי להכשילו”.

יצוין, כי התפטרות ליצמן אינה מופיעה ככותרת הראשית ביתד נאמן והמבשר.

יו”ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיב הוקר על התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן.”כשהכל בממשלה ספינים, גם לחרדים מותר. ליצמן הוא שר טוב והתפטרותו מעידה שממשלת נתניהו סיימה את תפקידה”, אמר בראיון לגלי צה”ל. “עבודות תשתית זה לא פיקוח נפש, אבל בחברה מודרנית אין מה לעשות – צריך לתחזק תשתיות גם בשבת”.

ביום שישי הודיע ליצמן לנתניהו כי הוא מתפטר בתפקידו כשר הבריאות. עם זאת, יהדות התורה תישאר בקואליציה.

ההודעה של ליצמן נמסרה לאחר ששר העבודה והרווחה, חיים כץ, אישר לבצע במהלך השבת עבודות ברכבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות