היומונים נגד ‘דער איד’: חצופים, אין לומד תורה שהתייצב ויושב בכלא

אחרי שבעיתונים חרדיים בחו"ל פורסמו מאמרים, במטרה להכין את דעת הקהל לקראת העצרת המתכוננת בניו יורק, על אלפי בחורי ישיבות שגויסו בגלל 'גזירת הגיוס' ועשרות כלואים בבתי כלא - היומונים החרדים 'יתד נאמן' ו'המבשר' יוצאים למתקפת נגד
יוסף גרינבוים
י' סיון התשע"ז / 04.06.2017 09:32

היומונים החרדים ‘יתד נאמן’ ו’המבשר’ יוצאים הבוקר (ראשון) במתקפה נגד מאמרים וידיעות המתפרסמים בעיתון ‘דער איד’ של חצר מהרז”ל מסאטמר על ‘גזירת הגיוס’, תוך “פגיעה במרנן ורבנן חברי מועצות גדולי התורה”.

הידיעות והמאמרים ביומונים מתייחסים לסדרת מאמרים וידיעות שפורסמו בחו”ל, בהם מותקפים חברי מועצות גדולי התורה של יהדות התורה, כמו גם ועד הישיבות – על רקע חוק הגיוס.

המאמרים מתפרסמים בביטאון הסאטמרי כדי להכין את דעת הקהל, לקראת  עצרת המחאה המתוכננת להתקיים בשבוע הבא בניו יורק נגד ‘גזירת הגיוס’, תוך שיתוף פעולה של כל הפלגים בסאטמר.

בכתבות המתפרסמות הבוקר ב’יתד’ ו’המבשר’ יוצאים נגד מסע התעמולה המתנהל בחודש האחרון נגד ‘גזירת הגיוס’ וכנגד ועד הישיבות, תוך הפצת נתונים שגויים ושקריים, כביכול מגייסים כבר כיום אלפי בחורי ישיבות, וכי עשרות בחורי ישיבות יושבים בבתי הכלא.

היומונים מכוונים את דבריהם כלפי מאמרים בביטאון קהילת סאטמר וכנגד מאמרים שפרסמו רבנים המזוהים עם ‘הפלג הירושלמי’ בעיתונים שונים.

מארגני העצרת המתוכננת בימים האחרונים מרכזים מאמץ גדול לגייס משתתפים גם מקרב יתר הקהילות החרדיות בארצות הברית, במטרה להעניק לעצרת תדמית כי כלל היהדות החרדית בארה”ב יוצאת נגד ‘גזירת הגיוס’.

יתד, מחאה

גורמים בסאטמר אמרו לחרדים10, כי “אם עד היום יום שישי היה נראה כי ההפגנה הגדולה המתוכננת בארצות הברית תיכשל כישלון אדיר, כאשר אף רב מחוץ לקהילות סאטמר לא יצטרף להפגנה, היום זה כבר נראה אחרת”.

לדבריהם, “יכול להיות שיצטרכו יותר מאצטדיון אחד, אחרי שהתמונות והסרטים של היום הגיעו לשולחן רבני ומנהיגי הקהילות הגדולות בארה”ב, כאשר גם קהילות השייכות לאגודת ישראל ודגל התורה מתחילים לחשוב על השתתפות – וההפגנה תהיה יותר בסימן תמיכה במפגינים בארה”ק
והפגנה נגד האלימות והשתיקה של ממשלת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש כואב
    04/06/2017 11:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חבל שצריך להתפלל על כל המשוגעים כת הכופרים מב”ב שיחזרו בתשובה בקרוב! הם רק מרחיקים את עמ”י מהקב”ה, במקום שיזכו לקרב את עמ”י ובפרט שהם מקרבים החיילים הרשעים המשומדים, והחיילות הפרוצות, שאין להם שום זיק של נשמות יהודים קדושות וטהורות, תתביישו לכם לפגוע בפלג החשוב הירושלמי. אתם מצערים את הקדוש ברוך הוא!! די לסתימת פיות.

  2. דער איד משקר
    04/06/2017 15:09
    חיים
  3. פעם הייתי קורא נאמן של עיתון זה.
    השקר הוא נר לרגלם והם אשר חרתו על דגלם את ה”ימינם ימין שקר”.
    ככה זה כשאין עיתונות אובייקטיבית והסופרים משרתים אידיאולוגיה במקום לדווח על חדשות. הכל מגמתי וערוך ברוח המשקפת את התזה של קהילת סאטמר בלי להתחשב אם המתואר אמיתי או מבוסס על סיפור כמעט אמיתי.