“איוונקה באה תמיד למניין הראשון, מסתדרת עם הסידור בכוחות עצמה”

הרב מרווין האייר שידליק משואה בטקס בערב יום העצמאות, מספר איך הכיר את בני משפחת טראמפ - ומספר על איוונקה: "עברה גיור אורתודוכסי כהלכתו. היא יכלה לקצר פינות, הרבה אנשים עושים את זה, אבל היא הלכה עד הסוף''
אבי כץ
א' אייר התשע"ז / 27.04.2017 11:32

הרב משה חיים (מרווין) האייר, עשה היסטוריה כשבירך את הנשיא דונלד טראמפ בטקס ההשבעה שלו – ובשבוע הבא יהיה הראשון מחו”ל שידליק משואה בטקס הממלכתי  בערב יום העצמאות בהר הרצל.

הרב האייר, בן 78, הוא מייסד ‘מרכז שמעון ויזנטל’ בלוס אנג’לס.

בראיון שהעניק לסמדר שיר ב’ידיעות אחרונות” מספר הרב על היכרותו עם נשיא ארה”ב, שלפני 15 שנים הגיע למרכז ויזנטל. “לא ידעתי שהוא אמור להגיע, הוא לא הודיע מראש, ודווקא באותו היום הייתי מחוץ לעיר, הייתי טרוד בעסקים. הוא בא עם מלניה, שהייתה אז ארוסתו, וכתב בספר האורחים ‘גרייט ג’וב’.

“חמש שנים לאחר מכן פגשתי אותו בארוחת ליל הסדר שנערכה בבית מלון באריזונה ומאז הפכנו אותה למסורת. מדי שנה אנחנו אוכלים מצות יחד עם ג’ראד קושנר ואיוונקה טראמפ”.

לדבריו, בתו של טראמפ ”עברה גיור אורתודוכסי כהלכתו. היא יכלה לקצר פינות, הרבה אנשים עושים את זה, אבל היא הלכה עד הסוף”.

בראיון הוא מספר כי בתו של הנשיא מקפידה להגיע למניין הראשון שנערך בשבת בבית הכנסת. ”בבית המלון שבו אנחנו מתאכסנים לליל הסדר יש בית כנסת, ובבוקר המחרת יש שני מניינים. הראשון בשבע בבוקר והשני בתשע. איוונקה מגיעה לבית הכנסת למניין הראשון, בבגדים צנועים, והיא האישה היחידה שמגיעה לבית הכנסת. חוץ מאשתי. יהודים רבים שואלים: ‘באיזה עמוד מחזיקים את הסידור?’ אבל היא מסתדרת בכוחות עצמה”.

הרב נשאל מדוע טראמפ כל כך אוהב את ישראל, והשיב: “מפני שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שדומה לארצות הברית. אני מתכנן להביא את טראמפ ובני משפחתו לישראל ובעזרת ה’ זה יקרה בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מניין ראשון
    28/04/2017 15:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ויש לה אופציה להגיע למניין השני כאשה??