הדרישה: להעביר סמכויות האכיפה לשר הפנים, דיון חוזר מורחב בבג”ץ

ראשי הסיעות החרדיות ייפגשו היום עם השר יריב לוין, שמונה לגבש מתווה שישמר את הסטטוס-קוו של השבת - וידרשו ממנו להעביר לשר הפנים את סמכויות האכיפה על פתיחת חנויות בשבת • גפני צפוי לדרוש חוק שיחזיר את שמירת השבת במרחב הציבורי • דרעי ישתתף בדיון אצל מנדלבליט
אריה ריבקינד
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 09:09

ראשי הסיעות החרדיות צפויים להיפגש היום (שלישי) עם שר התיירות יריב לוין ולדרוש ממנו לנקוט בשורה של צעדים שיעגנו את הסטטוס קוו בעניין השבת, בעקבות החלטת שופטי בג”ץ לאשר פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב.

לוין מונה ביום ראשון לגבש מתווה שישמר את הסטטוס-קוו.

בפגישה צפוי שר הפנים אריה דרעי, שגרירת הרגליים שלו הובילה להחלטת השופטים – לדרוש להעביר לידי משרד הפנים את סמכויות האכיפה על חנויות המחללות שבת בניגוד לחוק.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ גפני צפוי לדרוש לחוקק חוק שיחזיר את שמירת השבת במרחב הציבורי, כפי שהיה לפני חקיקת חוק העזר בתל אביב.

במקביל, צפוי דרעי להשתתף אישית בדיון שיתקיים היום אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישתו לפנות לבג”ץ ולדרוש לקיים דיון חוזר, בהרכב מורחב, בעתירות נגד חוק העזר העירוני בתל אביב.

בדיון ישתתפו גם ארז קמניץ המשנה ליועמ”ש וכן נציג פרקליטות המדינה ממחלקת הבג”צים ועו”ד גילי מון.

אמש תקף נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, את שופטי בג”ץ על החלטתם לאשר פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, והצהיר כי יש לפעול נגד ההחלטה – “עד כדי פרישה מהממשלה”.

בכנס מיוחד שהתקיים הערב בתל אביב, הביע חכם שלום תמיכה בשר הפנים אריה דרעי, שגרירת הרגליים שלו הובילה להחלטת השופטים – ואמר: “ברוך ה’ שקם לנו נציגנו, ייזכר לטוב, הרב אריה דרעי שנלחם בכל אונו בכל העניינים וגם בנושא הזה”.

בכינוס השתתף גם נתן אלנתן, חבר מועצת העיר שהודיע על פרישתו מהקואליציה בתל אביב, יחד עם נציג יהדות התורה נפתלי לוברט, בעקבות פסיקת הבג”ץ.

הגר”ש כהן שיבח אותו: “ברוך ה’ הנציגים שלנו פרשו מהקואליציה. צריך להילחם בכל מה שבג”ץ הזה עושה, ואם לא – יפרשו אפילו מהממשלה”.

נשיא המועצת כינה את הבג”ץ  “שג”ץ” – וטען כי בית המשפט “שולט היום ועושה לנו את כל הצרות של חילולי השבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמכויות לשר הפנים?
    30/04/2017 11:16
    משה
  1. ואם מחר יהי’ שר פנים ממפ’ם או דרוזי או מוסלמי הוא ירשה לפתוח– אז מה הועלנו??
    תפסיקו לעשות רעש וגלים ונסו למצא פתרונות אמיתיים אם יש כאלה.