תרבחו ותסעדו ב’מימונה’ • נתניהו: “יש לנו ברוך ה’ הרבה מה לשמוח”

ברחבי הארץ החלו, עם צאת חג הפסח, חגיגות המימונה - בהם נוטלים חלק, בין היתר, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור • נתניהו על השיער האפור שחזר מהר: "לפעמים יש ניסים...יש הרבה על מה לשמוח"
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התשע"ז / 17.04.2017 22:30

ברחבי הארץ נפתחו הערב (שני), עם צאת חג שביעי של פסח – חגיגות המימונה, בהם נוטלים חלק, כמדי שנה, רבבות וביניהם גם ראשי המערכת הפוליטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה התארחו באירוע המימונה של אהרון ואילנה לוי, בחדרה.

ראש הממשלה אמר באירוע:”החג היפה הזה, הצבעוני הזה, התחיל כחג של עדה אחת, והפך לחג של כל העדות והוא מסמל את אהבת ישראל. יש בו הרבה אהבה, הכנסת אורחים, אחווה, חום ושמחה. הרבה שמחה”.

“יש ברוך השם במה לשמוח”, המשיך נתניהו, “אני אומר לכם את זה מדעית, משום שיש בערך 200 מדינות בעולם ואזרחי ישראל מדרגים את עצמם כל הזמן במקום גבוה מאוד (במדד האושר), לאחרונה במקום ה-11. זאת אומרת שיש עוד 10 מקומות שאנחנו צריכים לטפס.

“יש הרבה על מה לשמוח. אתם רק צריכים להסתכל מסביב ואתם רואים את הפלא הזה של מדינת ישראל. אתם רואים את האי הזה של הקדמה, של היציבות, של הביטחון ושל הערבות ההדדית”.

נתניהו המשיך: “אני חושב שאתם צריכים לדעת שמנהיגי העולם שמים לכך לב. הייתי לאחרונה בסין עם רעייתי שרה, ונשיא סין, שי ג’ינפינג אומר לי: ‘אתה יודע, אנחנו עוד מעט נגיע ל-1.4 מיליארד תושבים’. ואני אומר לו: ‘אנחנו עברנו עכשיו 8 מיליון’.

“הוא אומר לי, ‘אבל אתם מעצמה עולמית. אתם מעצמה של טכנולוגיה וחדשנות’. בינינו, הוא צודק. לא רק חדשנות, אלא גם של סקרנות ועשייה ויזמות. זה טבוע באופי שלנו.

מימונה תשע"ז, נתניהו, שרהIdo Erez/POOL

“אבל שאלו מנהיגי מדינות אפריקניות שנפגשנו איתם באו”ם לאחרונה, אחד מהם שאל אותי: ‘תגיד לי, מה הסוד שלכם? איך אתם מדינה קטנה כזו, עם קטן כזה, איך אתם כל כך חזקים?’ – ואמרתי לו שהעץ שלנו הוא עץ מיוחד. הוא שולח ענפים מעלה מעלה לשמיים בשאיפת אין קץ כל הזמן להשתפר, אבל יש לו שורשים עמוקים מאוד, בארץ שלנו ובמורשת שלנו. והמורשת היהודית שלנו יש בה שילוב מכל העדות, אבל יש בה שילוב של אמונה וגם שילוב של סקרנות. אני חושב שהשילוב הזה הוא רב עוצמת והוא נותן לנו לא רק את הכלכלה החזקה ואת החברה החזקה ואת הצבא החזק, הוא נותן לנו גם מעמד בינלאומי שהולך וגדל, במיוחד כשמסתכלים על מה שיש בסוריה”.

נתץניהו הוסיף ואמר: “אני לא חדל אף פעם, וחג הפסח הוא במוצאו של חג האמונה – להתפעל מהנס הזה של תקומת ישראל, מעם שלכאורה נכחד, קיבץ את גלויותיו, הגיע לכאן, הקים כאן מדינה לתפארת עם חיילים וחיילות ושוטרים ושוטרות ונשות ואנשי הביטחון שהם מקיימים אותנו, מביאים אותנו לעתיד מזהיר שלפנינו”, הוסיף ראש הממשלה.

מימונה תשע"ז, נתניהו, שרהIdo Erez/POOL

“אני רוצה להצדיע קודם כל לצבא ההגנה לישראל ולכל כוחות הביטחון ואני רוצה לברך את כולכם בחג שמח, צבעוני, יפה. משהו שאל אותי לפני שנכנסנו (על השיער האפור), ‘איך זה חזר כל כך מהר?’ – אמרתי, ‘לפעמים יש נסים’ – אבל אני מבטיח לכם שאני אמשיך להיות צבעוני, כמו החג. תרבחו ותסעדו. חג שמח לכולכם”, סיכם נתניהו.

סגן שר הביטחון, ח”כ אלי בן דהן ערך מימונה לנכדיו בביתו שבשכונת הר חומה בירושלים. “לפני שאני יוצא לחגוג את המימונה ברחבי הארץ, ערכתי לנכדיי מימונה פרטית רק להם. בדיוק כשם שאני קיבלתי את חג המימונה במסורת מהוריי ומסביי ז”ל, כך אני מעביר אותה לנכדיי שיחיו.

“על השולחן גם עוגיות מתוקות וגם מיני ירק וחסה המציינים את פריחת האביב. תרבחו ותסעדו!”

מימונה תשע"זסגן השר אלי בן דהן עם הנכדים

יושב ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, השתתף במימונה בבית שמש.

“באתי לשמוח הלילה עם אחיי ואחיותי במימונה, שמחה ואהבה בלי חנופה ובלי פטרונות. אנחנו עם אחד, כל שבטי ישראל, עם ארץ אחת, מדינה אחת, אותה אמונה ותפילה וארון ספרים ושולחן וצלילים משותפים, אותן דאגות ואותה שותפות גורל”, אמר הרצוג.

הוא הוסיף: “המימונה מבשרת את המאחד והמלכד שבעם ישראל. אבל דווקא בחג הזה חשוב לומר גם אמיתה כואבת – בשנים האחרונות יש מי שבחר לנהל שיח מסית ופוגע נגד חלקים גדולים בעם. מעולם לא היתה מנהיגות שכה פגעה והכפישה את בני עמה שלה, שסכסכה בין קבוצות ובאה בהכללות מקוממות. אין לנו ארץ אחרת. אין לנו עם אחר. אבל יכולה וצריכה להיות לנו מנהיגות אחרת.

“אני אפעל לכינון של גוש מרכזי שאוהב את עם ישראל ואת מדינת ישראל ללא הבדל של דת גזע ומין. הגוש הזה יביא למנהיגות שמשרתת את העם, את העם כולו ולא את עצמה. תרבחו ותסעדו, תשמחו ותתאחדו”.

מימונה תשע"זאיילת שקד  חוגגת בדימונה. צילום: דוברות

מימונה תשע"זהרצוג חוגג בבית שמש. צילום: דוברות המחנה הציוני

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות