קצין הכנסת ביקש חוו”ד מהשב”כ: גטאס מסוכן לנתניהו ולאדלשטיין?

עם שחררו של חבר הכנסת באסל גטאס למעצר בית - ביקש קצין הכנסת מהשב"כ חוות דעת לגבי מסוכנותו לראש הממשלה וליו"ר הכנסת • ח"כ טיבי בראיון לחדשות 10: "ח"כים יהודיים שחשודים בעבירות שונות לא נעצרו, מדוע גטאס נעצר?"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשע"ז / 27.12.2016 18:54

בכנסת חוששים שח”כ גטאס מסוכן? לאחר שחבר הכנסת מהרשימה המשותפת שוחרר אחר הצהריים (שלישי) למעצר בית, ביקש קצין הכנסת חוות דעת מהשב”כ לגבי מסוכנותו לראש הממשלה ויושב ראש הכנסת. כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 10.

גטאס שוחרר למעצר בית בן עשרה ימים, אולם הותר לו במסגרת מעצר הבית יתאפשר לגטאס להגיע לדיונים והצבעות בכנסת בליווי מפקחים עד לפתח המשכן.

בתו של גטאס, סוהילה, חתמה על ערבות בסך מאה אלף שקל ותפקח עליו במעצר הבית יחד עם אמה ועם העוזר הפרלמנטרי שלו.

ובתוך כך התייחס הערב חבר הכנסת אחמד טיבי למעצרו של גטאס, בראיון שהעניק לתוכנית ‘לונדון וקירשנבאום’.

“אני מרגיש עצוב לראות את חברי עצור. הפרשה הזו היא שבר גדול ועמוק”, אמר טיבי – שיצא להגנת גטאס, שטען כל העת כי מה שהוביל אותו למעשה החמור שביצע היה “מחווה הומניטרית” למחבלים.

“בתקשורת הישראלים לא מדברים על מצוקת האסירים הפלסטיניים”, טען טיבי. “האסיר הפלסטיני לא יכול לראות את משפחתו, לא יכול לשוחח איתם. זאת מול אסירים ‘ביטחוניים’ ישראלים, בהם שרצחו פלסטינים, שיכולים לצאת לחופשות ולשוחח עם משפחתם כשהם רוצים”.

טיבי הוסיף גם כי גם לו ישנם חברים שיושבים בגין רצח ישראלים בכלא, לדוגמא הארכי רוצח מרוואן ברגותי, והוא מגיע לבקר אותם.

טיבי הוסיף כי חברי כנסת יהודיים שנחשדו בגין עבירות כמו שחיתות לא נעצרו, ואילו גטאס נעצר. “היום השופט אמר שהעבירה שגטאס חשוד שעבר, אינה עבירה ביטחונית”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות