מעצר גטאס הוארך ב-4 ימים. ליברמן: “הוא וחבריו סכנה אמיתית”

בדיון בהארכת מעצרו סירב הח"כ לפרט על איש הקשר של המחבלים, שעבורם הבריח טלפונים סלולריים לכלא • ח"כי בל"ד השתתפו בדיון וטענו: "רדיפה פוליטית" • ליברמן מקווה שבבחירות הבאות בג"ץ לא יאפשר לבל"ד להתמודד: "באסל גטאס הוא לא מקרה בודד של ח״כ שחצה את הקווים"
חיים טוויל
כ"ג כסלו התשע"ז / 23.12.2016 10:20

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (שישי) בארבעה ימים את מעצרו של ח”כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), החשוד בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים כלואים בכלא קציעות.

השופט מנחם מזרחי קבע בהחלטתו: “בשלב זה רחוקה הדרך לקבוע אם קיים חשד סביר לעבירה על חוק המאבק בטרור” – אך קיים חשש ששחרור גטאס יפגע בשלום הציבור ועלול לשבש את החקירה.

במהלך הדיון נשאל גטאס מי היה איש הקשר של האסירים שעבורם הבריח, על פי החשד, טלפונים סלולריים – והוא השיב: “אני לא מלשין”.

לדיון בבית המשפט הגיעו גם חבריו של גטאס במפלגת בל”ד, ג’מאל זחאלקה וחנין זועבי. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים.

גטאס נעצר אמש בתום חקירה של שלוש שעות ביחידת המשטרה להב 433.

המעצר הגיע שעות אחדות לאחר שהכנסת אישרה את הסרת חסינותו. החשדות המיוחסים לגטאס הם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שישי) לפרשת ח”כ באסל גטאס והביע תקווה כי בבחירות הבאות בג”ץ לא יאפשר למפלגת בל”ד להתמודד בבחירות לכנסת.

“באסל גטאס הוא לא מקרה בודד של ח״כ שחצה את הקווים”, כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק. ”גטאס הוא פניה האמיתיים של מפלגת בל״ד ומפלגת בל״ד היא פניה האמיתיים של הרשימה הערבית המשותפת כולה”.

שר הביטחון הזכיר כי מפלגת ישראל ביתנו הובילה בעבר החלטה של ועדת הבחירות המרכזית לפסול את בל״ד מלהתמודד בבחירות, אך בג״ץ ביטל את ההחלטה ואיפשר להם להתמודד ולהיבחר.

“אני מקווה ומאמין שהשבוע החולף מסמן את התעשתותה של המערכת כולה ואת ההבנה שגטאס וחבריו הם סכנה אמיתית לביטחון ישראל ולדמוקרטיה הישראלית, ושבפעם הבאה לא רק גטאס, שכנראה כבר יהיה בכלא, לא יוכל להתמודד לכנסת אלא גם כל חבריו שמנצלים את הדמוקרטיה הישראלית כדי לפעול מתוך הכנסת נגד מדינת ישראל”.

ליברמן הדגיש: ”אני מקווה ומאמין שבפעם הבאה גם בבג״ץ יבינו שהמהלכים שמובילה ‘ישראל ביתנו’ הם חיוניים לביטחון המדינה בכדי להגן עליה מפני אלו שחותרים נגדה מבפנים”.

בל”ד, מפלגתו של גטאס, טענו: “ישראל בוחרת בהסלמה נגד ערבים. זהו צעד חסר תקדים בחומרתו, שאין לו כל הצדקה. המעצר הוא חלק בלתי נפרד ממסע רדיפת הפעילות הפוליטית של בל”ד ושל המפלגות והתנועות הפוליטיות הערביות.

“מעצרו של ח”כ גטאס הוא צעד נקמני שנעשה באווירה של עוינות גוברת נגד הציבור הערבי והסתה פרועה נגדו שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו. יש להדגיש – סוגיית האסירים הפוליטיים היא סוגיה כאובה, אנושית ומוסרית ועל כך יש קונצנזוס מקיר לקיר ברחוב הערבי. בעניין זה לא נקבל את השיח הציוני ולא ניתן להכפיש את גטאס”, אמרו במפלגתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות