המשטרה תעצור אותו לחקירה? חסינותו של ח”כ באסל גטאס הוסרה רשמית

כעת תוכל המשטרה לערוך חיפוש בביתו של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, בחפציו ואף לעצור אותו - במסגרת חקירת החשד לפיו הבריח טלפונים למחבלים בכלא קציעות
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשע"ז / 22.12.2016 17:28

החסינות של ח”כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת הוסרה אחר הצהרים (חמישי) וכעת יכולים חוקרי המשטרה לבצע חיפוש בביתו ובחפציו – ואף לעצור אותו.

החסינות הוסרה לאחר שחבר הכנסת הודיע בצהריים ליו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, כי הוא מסכים להסרת חסינותו הפרלמנטרית.

בעקבות ההסכמה מסר אדלשטיין הודעה למליאת הכנסת, ומיד לאחריה הוסרה באופן אוטומטי חסינותו של גטאס, ללא צורך בהצבעה.

“אסור לנו לאפשר פעילות עבריינית”, אמר יו”ר הכנסת. ”באופן אישי, בימים האחרונים חסר לי עוד קול של מייצגי הציבור הערבי. אני מצפה לשמוע את נציגם. קולם לא נשמע. אני מפציר בעמיתי, תפסו מקלדת או מיקרופון ותגידו משהו לציבור שממתין למוצא פיכם”.

אתמול המליצה ועדת הכנסת פה-אחד על הסרת החסינות, לאחר שהח”כ נחשד בהברחה של טלפונים סלולאריים למחבלים בכלא קציעות.

במכתב שכתב מוקדם יותר היום ליו”ר הכנסת,  גטאס מבקר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שלדבריו ביקש “בצעד חריג וחסר תקדים שוועדת הכנסת תסיר את חסינותי בפני חיפוש ומעצר, דבר שלא שש לעשות מעולם נגד חבר כנסת מכהן, גם בחמורות שבפרשות, שבהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורות בהרבה”.

גטאס הוסיף: “אין כל ספק שצעד קיצוני זה תזמונו ואופיו, תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי ועדת הכנסת שספק אם עיינו בבקשה, דבר המעלה חשש כבד לאיפה ואיפה בשיקול דעתו של היועמ”ש בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה,  זאת על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בבירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית ככל שיידרש ובכל עת. הדיון בוועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך”.

גטאס מדגיש כי כי ההודעה תקפה רק בקשר לחקירה הנוכחית שנפתחה נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות