טוקבקיסט כתב – וגפני האשים את ח”כ שפיר: “ג’ינג’ית אחת נגד כל הכיפות…”

ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה לשנים 2017-2018 - שיעמוד על 906.8 מיליארד ש"ח • גפני הרחיק את ח"כ סתיו שפיר מהדיון: "אני לא מתמצא בפייסבוק אבל פתאום מראים לי שהיא מצולמת על ידי העוזר שלה שמעלה לפייסבוק סרטון בו היא נראית מעכבת לחינם את עבודת הוועדה" • הציטוט שהציג גפני נכתב על ידי גולש
נחמן גור
כ' כסלו התשע"ז / 20.12.2016 10:57

ועדת הכספים אישרה לפנות בוקר (שלישי), ברוב של 8 בעד ו-3 נגד, את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2017-2018, שיעמוד בשתיהן יחד על 906.8 מיליארד שקלים.

446.8 מיליארד שקל  ב-2017 ו-460 מיליארד שקל ב- 2018.

בתוספת ההוצאה המותנית בהכנסה, תקציב נוסף המותר בהוצאה בהסתמך על תקבולים נוספים מגורמים חוץ-ממשלתיים – 44.9 מיליארד שקל ב-2017 ו-42 מיליארד שקל ב-2018 – יעמוד התקציב (ברוטו) על 993.7 מיליארד שקל. 491.7 מיליארד שקל ב-2017 ו-502 מיליארד שקל ב- 2018.

נוסף על תקציב המדינה, אישרה הוועדה את הסכום המרבי שהממשלה יכולה להתחייב עליו בשנים הבאות, אף מעבר לשתי שנות התקציב, תקציב ה’הרשאה להתחייב’. ב-2017 יעמוד תקציב זה על 126.44 מיליארד שקל וב-2018 על 114.57 מיליארד שקל.

הדיון וההצבעות על התקציב החלו אתמול בערב לאחר עיכובים רבים, בעיקר עקב מו”מ בתוך הקואליציה ועקב הצורך של האוצר להגיש לוועדה טרם ההצבעות, ‘דפי החלפה’ – טבלאות המציגות את המספרים העדכניים בספרי התקציב, לאחר הקיצוצים הרוחביים האחרונים ולאחר השינויים בחקיקת חוק ההסדרים עד לימים האחרונים ממש, וכן נוכח הסכמים קואליציוניים ופוליטיים.

הדיון נמשך שעות ארוכות, כשבתחילתו התחוללה סערה רבתי בעקבות הצגת מסמך ההסכמים הפוליטיים של הימים האחרונים מאחורי התקציב. השיא היה כשיו”ר הוועדה גפני, נאלץ להרחיק מהדיון את חברי הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד וסתיו שפיר מהמחנה הציוני, לאחר שקטעו שוב ושוב את הדיון.

עימות חריף נתגלע בין יו”ר הוועדה גפני לח”כ שפיר, לאחר שזו קטעה פעמים רבות את נציגי אגף התקציבים שהציגו את התקציב והשיבו לשאלות חברי הכנסת. לאחר ששפיר סירבה להיענות לבקשותיו החוזרות ונשנות, שתאפשר לנציגי האוצר להמשיך בדבריהם נאלץ גפני להרחיקה מהדיון בסופו של דבר.

לאחר שהובא לידיעתו של גפני, כי עוזרה של ח”כ שפיר מצלם לרשת החברתית פייסבוק בשידור חי (פייסבוק-לייב) וכי הופיעה בו אמירה פוגענית נגדו, קרא להוציא אף אותו מהאולם.

גפני: “אני לא מתמצא בפייסבוק אבל פתאום מראים לי שסתיו שפיר מצולמת על ידי העוזר שלה שמעלה לפייסבוק סרטון שלה, שבו היא נראית מעכבת לחינם את עבודת הוועדה, ושבעמוד הפייסבוק שלה מופיעה האמירה: ‘ג’ינג’ית אחת נגד כל הכיפות’.

“זה פשוט מבזה את הוועדה, אני מכיר את תקציב המדינה על בוריו, אבל אני מכבד את חברי הכנסת ומאפשר להם לשאול שאלות, אבל לא כדי לעשות כאן הצגה. היא והעוזרים שלה מבזים את הכנסת. את זה אני לא עשיתי כשהייתי באופוזיציה, וניהלתי מלחמת חורמה אבל לא פגעתי באחרים”.

יצוין כי הציטוט שהציג גפני נכתב על ידי גולש ולא על ידי חברת הכנסת או אנשיה.

בתום הדיון העקרוני, שבו נציגי האוצר הציגו את ‘דפי ההחלפה’ והסבירו את הקיצוצים הרוחביים האחרונים, החלה הוועדה את ההצבעות שנקטעו, בין השאר בשל דרישות שהעלה ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי לתגבור תקציב האבטחה במזרח ירושלים.

לאחר מו”מ ממושך שכלל את יו”ר הקואליציה, מנכ”ל האוצר, ראש אגף התקציבים וסמוטריץ’, הם חזרו לוועדה וראש אגף התקציבים, אמיר לוי, הציג את ההחלטה המשותפת שלהם: “לקיים עבודת משותפת של משרדי ראש הממשלה, האוצר ומשרד השיכון, על-מנת לגבש תכנית לבחינת הצרכים ותגבור התקציב. ברגע שתהיה החלטה בנושא היא תובא לאישור ועדת הכספים”.

לוי ציין, כי מנכ”לי משרדי ראש הממשלה והשיכון אישרו שאכן יש מחסור בתקציב לנושא.

בסופו של דבר, לאחר סיום מו”מ זה, חזרה הוועדה והחל מרתון ההצבעות על התקציב עד לאישורו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות