יהדות התורה תתנגד להדחת ח”כ גטאס? “מחכים שיהיו 80 חותמים”

רוב חברי הקואליציה כבר הצטרפו ליוזמה של השר זאב אלקין להדיח את חבר הכנסת הערבי הנחשד שהבריח טלפונים למחבלים • אבל סיעת יהדות התורה סירבה לחתום על המסמך - מלבד ח"כ מוזס • מה הסיבה?
אריה ריבקינד
כ' כסלו התשע"ז / 20.12.2016 09:47

חברי סיעת יהדות התורה מסרבים להצטרף ליוזמה השר זאב אלקין להפעיל את חוק ההדחה נגד חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת, החשוד שהבריח טלפונים סלולריים למחבלים בכלא קציעות. כך מדווח ערוץ 7.

גטאס ייחקר היום במשטרה.

מרבית חברי הקואליציה, כולל מש”ס, הצטרפו ליוזמה וצירפו את חתימתם, אבל חברי סיעת יהדות התורה סירבו לחתום. רק ח”כ מנחם אליעזר מוזס כבר חתם.

גורם היהדות התורה אמר לחרדים 10: “צריך 90 ח”כים להדחה. כשיהיו 80 חתימות – אנחנו נחתום”. יחד עם זאת הוא הסתייג מההליך ואמר: “את גאטס צריך להעיף, אבל אתה מבין שהסיבוב הבא להדחה יהיה ח”כ חרדי שדיבר נגד בית המשפט”.

למרות זאת הוא הדגיש כי “אם זה יהיה תלוי רק בנו – כל הח”כים יחתמו”.

יצוין כי במהלך גיבוש חוק ההדחה לפני כחצי שנה בוועדת החוקה, הביע חבר הוועדה ח”כ אורי מקלב התנגדות עקרונית לחוק. “היה הרבה יותר נכון לחוקק חוק שיקבע נורמות על כולם, מורים כמו ח”כים. יש נושאים שנועדו לידון בוועדת האתיקה. לא חשוב אם נשנה את העילות או נעלה את מספר הח”כים שיחויבו לתמוך בהליך, הצעת החוק הזו עושה נזק לכנסת ולחבריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות