נס: הרצל קוסאשווילי, בכיר באתר חב”ד, חוגג הולדת בת לאחר עשור

הרצל קוסאשווילי, כתב בכיר באתר חב"ד, חוגג את הולדת בתו - לאחר עשר שנים של ציפייה • כתב על הנס: "רק שתדעו, שגם אחרי למעלה מ-22 שנה לאחר ג׳ תמוז, הרבי מליובאוויטש ממשיך להפוך עולמות עבור ילדיו, ואנחנו אחת ההוכחות לכך" • ויש גם פוסט מרגש של מו"ל האתר
אבי כץ
י"ח כסלו התשע"ז / 18.12.2016 13:44

הרצל קוסאשווילי, תושב שיכון חב”ד בלוד, ועיתונאי באתר חב”ד-COL, חוגג את הולדת בתו הבכורה – לאחר עשר שנים של ציפייה.

“אחרי 1,876 הודעות בוואטסאפ, אינספור טלפונים מהארץ, מניו יורק, פריז, לונדון, מוסקבה, באזל וקייב, אני רוצה להודות לכולם יחד (אני פשוט לא אעמוד בכל כך הרבה הודעות חוזרות) על האיחולים הלבביים, על ההתרגשות המשותפת ועל התפילות עד לנס המיוחל”, כתב הרצל בדף הפייסבוק שלו.

” באמת מחמם את הלב לדעת בכמה לבבות היינו מונחים. אז קודם כל קחו אוויר, ליולדת גיבורת החיל ולתינוקת החמודה והמקסימה שלום, מה׳ שלום.

“הגמרא במסכת נידה אומרת: ‘שלושה שותפים לאדם: אביו, אימו והקב״ה’ – ולתינוקת הזו שכה ייחלנו יש כל כך הרבה שותפים-אתם. תודה גדולה, ושניפגש רק בשמחות ובלב שמח”.

הרצל מוסיף וכותב: “והערת סיום: רק שתדעו, שגם אחרי למעלה מ-22 שנה לאחר ג׳ תמוז, הרבי מליובאוויטש ממשיך להפוך עולמות עבור ילדיו, ואנחנו אחת ההוכחות לכך. לכל המצפים לישועה אני יכול לומר: אל תתייאשו ואל תיפול רוחכם, גדולים חסדי ה׳. שבוע של גאולה ובשורות טובות.

“(בתמונה: חברים טובים ובני משפחה שבאו להתוועדות הראשונה עם האבא המאושר ועם הנולדת בחדר הסמוך)”.

גם יוסי ריבקין, המו”ל של אתר חב”ד-COL, כתב פוסט מרגש:

“עדיין תחת הרושם הכביר והשמחה העצומה של הבשורה שהגיעה אלי מהרצל, הרגשתי שלמרות שאינני ותיק ורגיל בכך, אני חייב לכתוב מספר מילים ולשתף אתכם בדרך הארוכה הזאת.

למרות שברוך ה’ חנן אותי בבנים מיד לאחר החתונה ולא הרגשתי יום אחד את הרגשתם של אלו אשר לא נפקדו בפרי בטן, משום מה תמיד הרהרתי בקושי ובסבל העצום שיוצר המצב הבלתי אפשרי בחייהם של אלה.

לפני 8 שנים, כשהרצל הצטרף אלי לעבודה באתר COL, הוא היה רק שנתיים לאחר חתונתו. עדיין זמן סביר כדי לא להתחיל לדאוג. ובכל זאת, כבר אז, הרצל דאג. הוא לא דיבר על זה הרבה במשך השנים, נשבר רק לעתים רחוקות, אבל זה תמיד היה שם, הציפייה הכמיהה, האמונה והתקווה. רק כך אפשר להסביר מאיפה היו לו כוחות להמשיך ולנסות.

בעז”ה הילדה הקטנה הזאת תביא להרצל ולשירה רעייתו שמחה גדולה ותאפיל על עשר שנים של מאבק שהיה בעיקר למוד אכזבות. היה להם נס גלוי, והרצל בכישרונו הרב בוודאי יספר וישתף את אלפי החברים שחיכו כל כך לשמוח איתו בשמחתו.

ובכל זאת, תפס אותי במהלך החודשים האחרונים משהו מדהים: אני מדבר על התקופה לאחר שכבר שמעתי מהרצל את הבשורה המשמחת שאשתו ברוך ה’ הרתה, והם מצפים ומחכים, נרגשים ודרוכים. בתקופה הזו, אפילו אצל זוגות ברוכות ילדים, ואפילו במשפחות אשכנזיות חפות מענייני עין הרע, נוהגים למעט בהכנות ולספר רק לקרובים ביותר. ואילו הרצל, חסר ניסיון שכמותו, הרגיש שהוא כבר אחרי.

הוא רצה להתארגן, לקנות דברים, לעשות הכנות לקראת הלידה, ובעיקר לספר לכל העולם על הנס. אני מודה שעמדתי מהצד ושאלתי את עצמי כיצד אני עוצר אותו…

בהזדמנות אחת שאלתי אברך חבר קרוב של שנינו, שגם עבר את אותו מסלול יסורים כפי שעבר הרצל, האם בחודשי הריונה של אשתו הוא חלק את הבשורה עם כל העולם ואשתו, האם זה הגיוני. “אני, אשתי והרבי ידעו” הוא ענה לי.

בהזדמנות אחרת, במהלך ביקור בציון של  הרבי – עוד אחת מהפעמים הרבות שהגיע כדי להודות לרבי על הנס, הרצל אמר לי כי הוא יצטרך מזוודה בשביל כל הבגדים שהוא רוצה לקנות כדי להיות מוכן ללידה.

אני הדפתי אותו בתמיהה: “ממש לא הרצל, לא עושים את זה, אתה לא קונה כלום לפני”.

אני לא ממש בטוח שהוא הבין על מה אני מדבר, ההכרה שצריך לחכות אפילו לא עלתה במוחו. בכל פעם שקיבלתי ד”ש מעוד חבר רחוק מימי הישיבה – “וואו, הרצל סיפר לי, אני בשוק” – התפללתי לעצמי שרק הכל יעבור בשלום.

אבל אט אט הכתה בי ההבנה, מאיפה באה ההתנהגות הלא צפויה הזאת:

האמונה היוקדת והבלתי מתפשרת של הרצל, שלא יכול להיות אחרת. פשוט לא. הרבי הבטיח, ואין סיכוי שמשהו אחר יקרה, צריך לספר לכל העולם, בלי פחד. אפשר וצריך לעשות את כל ההכנות לקראת הנס הוודאי הזה.

אצל הרצל לא קיננה אפילו מחשבה קלה שחלילה יכול משהו (היפך הטוב) לקרות במהלך החודשים מורטי העצבים האלה.

זה הדהים אותי כל פעם מחדש, ובכל זאת, מפאת עין הרע, אני מספר לכם את זה רק עכשיו…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות