120 רבנים: “תגיעו לעמונה כדי למנוע את ההרס הנפשע הזה”

120 רבנים בכירים מהציונות הדתית מפרסמים קריאה לציבור הרחב: עלו כבר היום לעמונה והתנגדו לפינוי ביום פקודה • "אם רחמנא ליצלן יגיע יום הגירוש, להביע מחאה נמרצת על הרס הישוב, בהתנגדות פסיבית, וללא אלימות" • על המכתב חתומים מכל הקצות של הקשת הדתית-לאומית - ביניהם הגאון רבי אביגדור נבנצל ויו"ר רבני צהר הרב דוד סתיו
יוסף גרינבוים
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 21:10

120 בכירי רבני הציונות הדתית התאחדו בקריאה לציבור הרחב, המתפרסמת הערב (שני) להגיע באופן פיזי ליישוב עמונה כדי להתנגד לפינוי הצפוי בחודש הקרוב.

על הקריאה חתמו רבנים מכל קצות הקשת הדתית-לאומית – ביניהם הרבנים הגאונים רבי אביגדור נבנצל – רבה של העיר העתיקה בירושלים, רבי חיים דרוקמן – ראש ישיבות בני עקיבא, רבה של רמת גן רבי יעקב אריאל, רבה של צפת רבי שמואל אליהו, רבה של קרית ארבע רבי דב ליאור, רבי שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת כהנים, וראש ישיבת מעלה אדומים – הרב נחום רבינוביץ’.

לצידם חתומים על ה’קול קורא’ גם יו”ר רבני צהר הרב דוד סתיו וראש המכינה הקדם צבאית עלי הרב אלי סדן.

הרבנים כותבים: “כלפי אדם – אנו קוראים לכל מי שיכול כבר בעת הזאת לבוא ולשהות בישוב. השהייה במקום באה בכדי לחזק את התושבים היקרים, ולומר באופן ברור לכל מקבלי ההחלטות: אנחנו עתה יחד עם תושבי עמונה בעת צרתם לכל דבר ועניין, ונמשיך להיות עימם עד אשר יחוקק חוק ההסדרה, ועמונה תזכה לגאולה”.

הם מוסיפים: “אם רחמנא ליצלן, יגיע יום הגירוש, אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב, ולהביע מחאה נמרצת על הרס הישוב, באמצעות התנגדות פסיבית, וללא אלימות”.

עמונהמכינים מגורים למפגינים שיבאו. Hadas Parush/Flash90

הרבנים מפנים קריאה לראש הממשלה, “למנוע לאלתר את ההרס הנפשע והמיותר הזה. הימים הקרובים הינם ימים גורליים לעתידו של הישוב עמונה, וממילא לכלל ההתיישבות. הכנסת יושבת על המדוכה, וביכולתה לחוקק חוק שיציל את הישוב מהרס. לא עת היא לחשות, כלפי שמיא וכלפי אדם.

“כלפי שמיא – על כל איש ואישה לזעוק בימים אלו, ולעורר רחמי שמים להצלת הישוב ותושביו”.

ממטה המאבק של עמונה נמסר בתגובה: “בעקבות קריאת הרבנים, נערכנו כבר היום לקליטת אלפי האזרחים שיבואו לסייע במניעת הפינוי. אנו ממשיכים לקרוא לראש הממשלה, שר הבטחון, שרת המשפטים ושר החינוך לעשות ולא רק לדבר ולהעביר בהקדם את חוק ההסדרה .היום ברור מתמיד כי שנית עמונה לא תיפול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות