אילנה דיין מגיבה: “אני אשת שמאל קיצוני? איך הפכתי בין לילה לכזו?”

בעקבות הביקורת האישית שהטיח בנימין נתניהו במגישת 'עובדה' אילנה דיין על רקע התחקיר על התנהלות לשכת ראש הממשלה - משיבה העיתונאית הבכירה להאשמות: "אני לא איום. אנחנו לא משחקים על אותו מגרש. אפשר להשמיע ביקורת"
אבי כץ
ז' חשון התשע"ז / 08.11.2016 10:12

אילנה דיין, מגישת התכנית ‘עובדה’, הגיבה הבוקר (שלישי) בגלי צה”ל על התגובה החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות התחקיר ששודר אמש בערוץ 2 ועסק בהתנהלות לשכת ראש הממשלה. בראיון לניב רסקין אמרה דיין: “בגלל כתבה ביקורתית אחת, בִן לילה, הפכתי ל’אשת שמאל קיצוני'”.

בתום התחקיר, דיין הקריאה במשך יותר מחמש דקות את התגובה – שכוונה כולה נגדה.

“אני מנסה לשחזר את הסיטואציה עצמה ואני לא יכולה להגיד לך שאני בכלל מרגישה קורבן”, אמרה דיין. “גם נתניהו צריך להבין שהגיע הזמן לצאת מעמדת הקורבן. אני יודעת מי כתב את המכתב אבל אני מוטרדת ממי שחתם על מכתב הזה.נתניהו הוא ראש הממשלה שלי, הוא לא יריב שלי ואני לא שלו. אני לא איום עליו. אני לא אחמדינג’אד ולא גדעון סער ולא ישראל כץ. אנחנו לא משחקים על אותו מגרש. נתניהו הוא חלק מהעבודה שלי. אני רוצה וחייבת לסקר אותו”.

לדבריה, התגובה ממחישה את מה שרצתה להציג בכתבה לגבי אופן קבלת ההחלטות בלשכת נתניהו. “אסור להגיע למקום שבו נתחיל לחפור בביוגרפיה שלנו ולהתנצל על כל מיני דברים. הכי חשוב שאני לא אתן למה שקרה אתמול להשפיע על איך שאני מסתכלת על נתניהו, שממשיך לרתק אותי ואין לי שום דבר נגדו. יש לי בעיה אם איך שהוא ולשכתו רואים את תפקיד העיתונאי”.

דיין הוסיפה: “אם אם הייתי יכולה לשבת מול ביבי, הייתי אומרת לו: אתה ראש הממשלה כל כך חזק ומיומן, לא יכול להיות שאתה פוחד ממני, זה לא הגיוני”.

דיין התייחסה לכך שכונתה בתגובה “אשת שמאל קיצוני” – ותהתה: “כששידרנו את התחקיר על עזרא נאווי, אז לא הייתי אשת שמאל קיצוני? וכשאנחנו מפרסמים כתבה שלא נוחה לראש הממשלה אני הופכת לאשת שמאל קיצוני? איך הפכתי בין לילה לכזו?”

בסביבת נתניהו ובקרב שרי הליכוד מסרבים להתראיין הבוקר, ובסיעות האופוזיציה טוענים שתגובת לשכת ראש הממשלה היא בגדר הסתה.

יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר בגלי צה”ל, כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיחקור את ממצאי התחקיר – והתגובה: “תגובת ראש הממשלה לתחקיר היא חציית קו אדום בהסתה והשנאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המילים היום רכות יותר
    08/11/2016 17:55
    אורנה סימן טוב
  1. אילנה דיין נעים לשמוע שאת מדברת היום בפחות נוקשות והייתי מרשה לעצמי לאמר רכות יותר לגבי נתניהו
    את לא יכולה להציג בדרמטיות אסונית עם הבעות פנים של תכף אשוב ואראה לכם את חורבנה של ארץ ישראל
    אפשר ניתן ורצוי להעביר בקורת על ראה”מ בתנאי שמראים איזון של צדדים טובים של נתניהו ושרה ויש רבים כאלה ואז אנחנו אנשי הימין נרצה לראות ולהקשיב
    ולהיות יותר אובייקטיבים
    אבל סה מרגיש שאת מתגרה באוהדי נתניהו ורק אל תגידי לי שאת וערוץ 10 לא ציפיתם ללבה הרגשית שהתפרצה מלע של הר געש
    ידעתם וידעתם אז גם חתפת יתר על המידה…
    רציתי להגיד שלמרות שאני לא בעדך לאחרונה אני הגבתי להמון ימניים שניבלו את הפה וזיהמו את הסביבה בגסויות הגבתי להם בחומרה כי זה באמת חורבן בית המקדש הם לא מייצגים אותי כאישה עם דעות ימניות
    אני מקוה דאתם מודעים להתפרצות השברים בעם
    ולצערי אתם לא תורמים לאיחוד אלא לתחחנות בין כל המגזרים