טראמפ תקף את קלינטון: “המדיניות שלה תוביל למלחמת עולם שלישית”

בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר טראמפ כי מדיניות קלינטון לגבי מלחמת האזרחים בסוריה עלולה להצית עימות צבאי • "איך היא תדבר עם פוטין, אחרי שגרמה לו להיראות כה רשע?" • על בכירי מפלגתו: "אלו בחירות שהיינו יכולים לנצח במאה אחוז אם הייתה לנו תמיכה מלמעלה"
נתן פרל
כ"ד תשרי התשע"ז / 25.10.2016 23:57

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה”ב, דונלד טראמפ, תקף הערב (שלישי) בחריפות את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

טראמפ טען בראיון שהעניק לסוכנות רויטרס כי המדיניות אותה מובילה קלינטון לגבי מלחמת האזרחים בסוריה עשויה להוביל את ארצות הברית ל”מלחמת עולם שלישית”, זאת עקב הפוטנציאל לעימות עם כוחות צבא רוסיה, שלה נשק גרעיני.

טראמפ התייחס לעימות אפשרי בין כוחות צבא ארה”ב לבין הכוחות הרוסים בסוריה: “מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להתמקד בדאע”ש. אנחנו לא צריכים להתמקד סוריה. אנחנו נלך בסופו של דבר למלחמת עולם שלישית על סוריה, אם נקשיב הילארי קלינטון”.

קלינטון טענה בעבר כי יש ליצור בסוריה אזורים אסורים לטיסה ואזורים בטוחים על הקרקע כדי להגן על אזרחים. חלק מהמומחים טוענים, כי מדיניות שכזו עלולה להביא לעימות ישיר בין כוחות אמריקנים לכוחות רוסיים, כדי לשמור על האזורים הללו.

“אתה לא נלחם בסוריה יותר, אתה נלחם בסוריה, רוסיה ואיראן”, הסביר טראמפ. הוא הזכיר כי רוסיה היא מדינה גרעינית, שבה הנשק הגרעיני עשוי להיות מופעל וזאת בניגוד למדינות אחרות.

על התבטאויותיה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר טראמפ: “איך היא הולכת לחזור ולנהל משא ומתן עם האיש הזה, אחרי שגרמה לו להיראות כה רשע?”

בהמשך הראיון התייחס טראמפ גם למצבו בסקרים וטען כי התקשורת מחבלת בהם.

בריאיון מתח טראמפ ביקורת על צמרת מפלגתו.  “אנשים כועסים מאוד על ההנהגה של המפלגה, כי אלו בחירות שהיינו יכולים לנצח במאה אחוז אם הייתה לנו תמיכה מלמעלה. אני חושב שאנחנו הולכים לנצח את זה בכל מקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות