מאבטח לשעבר של הילארי קלינטון התלונן ב-FBI: גנבה רהיטים הביתה

מאבטח לשעבר של הילארי קלינטון התלונן ב-FBI כי המועמדת הדמוקרטית העבירה ריהוט ממחלקת המדינה לביתה הפרטי • מחלקת המדינה מכחישה • מבוכה נוספת: מסמכים חושפים כי גורם בכיר במחלקת המדינה לחץ לשנות את רמת הסיווג של המיילים שנשלחו מהשרת הפרטי
יוני גרין
ט"ז תשרי התשע"ז / 18.10.2016 12:08

מאבטח לשעבר של הילארי קלינטון התלונן ב-FBI, כי המועמדת הדמוקרטית העבירה ריהוט ממחלקת המדינה אל ביתה הפרטי בוושינגטון. כך דיווח ‘הניו יורק פוסט’.

“בתחילת תקופתה של קלינטון כמזכירת המדינה, היא ואנשי צוותה נצפו כאשר הם מוציאים מנורות ורהיטים ממחלקת המדינה, אשר הועברו לביתה בוושינגטון הבירה”, סיפר המאבטח לבולשת הפדרלית.

על פי רשומות ה-FBI, הסוכן “אינו יודע אם הפריטים האלה הוחזרו אי פעם לממשלה”.

הסוכן שובץ בצוות השומר על קלינטון בשנת 2009, כשהתחילה לשמש כמזכירת מדינה, אך כבר לא היה בצוות כשפרשה מהתפקיד בשנת 2013.

לפי ערוץ 7, ההאשמות כלולות בתוך 100 עמודים המכילים הערות של אנשי ה-FBI, שנכתבו במהלך חקירותיהם אודות האופן שבו קלינטון התייחסה לחומר מסווג.

מחלקת המדינה הכחישה את הטענות ואמרה כי קלינטון לקחה לביתה רק פריטים שהיו בבעלותה הפרטית.

האשמות אלה מתפרסמות לאחר שאתמול נחשף – על פי המסמך בן 100 העמודים – כי גורמים מטעם קלינטון הציעו “טובות הנאה” לאנשי FBI בתמורה להורדת רמת הסיווג למיילים שסיכנו את ביטחון המדינה כאשר נשלחו מהשרת הפרטי שלה.

מהחומר עולה, כי נבחנו טענות לעסקת חליפין בין בכיר במחלקת המדינה שעבד תחת קלינטון לבין סוכן FBI במהלך חקירת פרשת המיילים הסודיים.

בין השאר עולה מהמסמכים כי פטריק קנדי, בכיר במחלקת המדינה, לחץ על ה-FBI שלא לחשוף מיילים מהשרת הפרטי של הילארי קלינטון שנחשבו עד כה מסווגים. בנוסף, אדם ללא שם רואיין על ידי ה-FBI ואמר שקנדי ביקש מה-FBI לשנות את רמת הסיווג של המסמכים בתמורה ל”טובה תחת טובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הי-לרי
    18/10/2016 12:30
    פאני
  1. לא רק עבירות על חוק שליחת מיילים גם גניבות? אכן דוגמא ומופת לנשיאה הה הה הה !!