איים על סגן השר אלי בן דהן בגלל מעורבותו בגיוס חרדים – ונעצר

חרדי בן 35 מבאר שבע איים על חיי סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, בשל מעורבותו בגיוס חיילים חרדים • החשוד אותר ונעצר באיזור השרון • החשוד שוחרר בבית המשפט בתנאים מגבילים • לפני חודש הורשע בפעם הראשונה בישראל חרדי לאחר שתקף חייל מהמגזר החרדי
חיים טוויל
י"ב תשרי התשע"ז / 14.10.2016 10:32

המאבק של המשטרה כנגד ההסתה: במשטרת ישראל נפתחה חקירה בחשד לאיומים על איש ציבור על רקע גיוס חרדים.

החשוד, בן 35 תושב באר שבע, התקשר במהלך הלילה אל ביתו של סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, ואיים על חייו בשל מעורבותו בגיוס חיילים חרדים.

החשוד אותר על ידי המשטרה באזור רעננה, בעקבות איתור מכשיר הטלפון הנייד שלו.

הוא הובא היום (שישי) לבית המשפט, ושוחרר בתנאים מגבילים.

לחרדים 10 נודע, כי בימים האחרונים תוגברה האבטחה סביב סגן השר.

מעצר

לפני קצת יותר מחודש הרשיע בית משפט השלום בירושלים את אהרון קורלנדסקי, בן 34, איש ‘הפלג הירושלמי’, בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שהטיח עלבונות בחייל חרדי שהגיע להתפלל בבית כנסת.

מדובר בפעם הראשונה בישראל בה מורשע חרדי לאחר שתקף חייל מהמגזר החרדי, מאז החל קמפיין החרד”קים.

בפסק הדין נקבע: “יש לראות את מעשיו של הנאשם כמכוונים כלפי המתלונן לא באופן אישי אלא בנוגע למילוי תפקידו כחייל צה”ל. העלבת המתלונן והפגיעה בו מהווה, למעשה, פגיעה בשירות הציבורי ובצה”ל”.

במקביל להרשעה, בית המשפט זיכה את קורלנדסקי מעבירת התקיפה שיוחסה לו מאחר שבשל הגרסאות השונות של העדים השונים, כמו גם הסתירות בין הגרסאות שמסר החייל המתלונן עצמו, לא ניתן לקבוע כי אכן המתלונן הותקף באירוע על ידי הנאשם.

לפי המתואר בכתב האישום, לפני יותר משנה הגיע החייל, המשרת באחד ממסלולי שח”ר בצה”ל, יחד עם אביו, לתפילה בבית כנסת ‘בית ישראל’ בשכונת עזרת תורה בירושלים.

החייל שהיה לבוש במדי צה”ל נתקל בקורלנדסקי – שצעק לעברו: “חרד”ק חרד”ק תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה”.

בנוסף הסית קורלנדסקי את יתר המתפללים במקום נגד החייל. בשלב מסוים, אחרי שהצטרפו לקורלנדסקי חרדים קיצונים נוספים בקריאות “חרד”ק חרד”ק”, הוא התקרב לעבר החייל והחל להכותו באגרופים באזור החזה וניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו.

אביו של החייל ניסה לסייע לו, אך התוקפים הכו גם את האב.

רק לאחר שקורלנדסקי שמע כי החייל הזמין משטרה – ברח מהמקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות