חצי שנה בלי משכורות: ראש הכולל מבקש מאברכים להתפלל להצלחתו

1900 אברכי רשת הכוללים 'יששכר באהליך' לא קיבלו את המלגות מאז חג הפסח • ראש הרשת, הגאון רבי אלחנן ויסבורד, שיצא למסע גיוס כספים כתב להם: "המצב הולך ומחמיר ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, לכן אבקש להרבות בתפילה ובתחנונים.. וכפי שזכינו כבר בכמה פעמים בעת מצבים דומים לצאת ממשבר"
יוסף גרינבוים
ח' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 21:40

אם יש מי שחשב כי מצוקת ראשי ואברכי הכוללים חלפה עם כניסת המפלגות החרדיות אל הקואליציה – הרי שהוא עשוי להתאכזב מאוד כאשר יקרא את מכתבו של  הגאון רבי אלחנן ויסבורד, ראש רשת הכוללים ‘יששכר באוהליך’,  אל 1900 אברכי הרשת שבנשיאותו של הגראי”ל שטיינמן.

המכתב נשלח על ידי הרב וייסבורד, השוהה בימים אלה בניו יורק במטרה לגייס תקציב עבור האברכים  – שלא קיבלו משכורות מאז חג מפסח.

כעת נראה, כי לראשונה גם לקראת חג סוכות לא יקבלו האברכים, השוקדים על לימודם, משכורת – למעט מלגת ‘הדתות’ המחולקת בכל חודש.

במכתבו, המוצג כאן בחרדים 10, מבקש הרב וייסבורד מהאברכים שיישאו תפילה ותחנונים – יחד עם ילדיהם, תלמידי התלמודי תורה –  על מנת שמסע גיוס הכספים ינחל הצלחה.

“עשי״ת תשע״ז

למעכ״ת אחי ורעי ראשי ואברכי רשת הכוללים שליט״א

בהיות שכבר יותר משישה חודשים מתעכבת משכורתם של אלפי בני הכוללים, כשלע״ע המצב הולך ומחמיר ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים,

לכן אבקש ממעכ״ת לפעול למען כולנו ולהרבות בתפילה ובתחנונים לבורא כל עולמים להמשך קיום הכוללים, ובפרט בימים אלו בעת רצון, ולבקש גם מבניכם תלמידי התשב״ר שמקובלת הוא שתפילתם איננה חוזרת ריקם,

וכפי שזכינו כבר בכמה פעמים בעת מצבים דומים לצאת ממשבר, כן נקווה שיקויים בנו מן המיצר קראתי קה ענני במרחב קה”.

הרב וייסברוד חותם את מכתבו:

“ממני הכותב בצער
ומאחל לכולנו גמר חתימה טובה”
הרב וייסברוד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות