בעקבות חשיפת ‘דה מרקר’: רמי סדן הודח מתפקידו כיו”ר חדשות 10

סדן הודח לאחר שתחקיר 'דה מרקר' גילה: דיווח לרשות השנייה כי הוא כשיר לכהן בתפקיד יו"ר חדשות 10, על אף שמעולם לא כיהן בתפקיד ניהולי בגוף גדול • גם כהונתו של איתן זינגר כנציג הציבור בדירקטוריון חדשות ערוץ 10 הופסקה
אבי כץ
ז' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 13:41

מועצת הרשות השנייה החליטה היום (ראשון) להדיח את רמי סדן מתפקידו כיו”ר חדשות 10.

ההחלטה התקבלה בעקבות חשיפת אתר ‘דה מרקר’, לפיה סדן “שיפץ” את קורות חייו לגבי הניסיון הניהולי הדרוש לתפקיד. בנוסף, הוחלט להפסיק את כהונתו של איתן זינגר כנציג הציבור בדירקטוריון חדשות ערוץ 10.

לפי התחקיר של ‘דה מרקר’, סדן דיווח לרשות השנייה כי הוא כשיר לכהן בתפקיד יו”ר חדשות 10 על אף שמעולם לא כיהן בתפקיד ניהולי בגוף גדול, ולכאורה אין לו את הניסיון הדרוש בחוק לכהן בתפקיד דירקטור בחברת חדשות מטעם הציבור.

החוק דורש שהמועמד יהיה בעל ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף נכסים משמעותי.

סדן דיווח כי עבד בשערי צדק ב-2006-1986. לפי דיווחיו, הוא היה דובר בית החולים וחבר הנהלת בית החולים, ממונה על כל הפרסומים של בית החולים ואחראי לפרסומים שהופצו בעולם. אלא שבפועל, סדן שימש דובר שערי צדק במשרה חלקית במשך שלוש שנים בלבד, ומעולם לא היה חבר הנהלת בית החולים. בכל אותם שנים הוא עבד לבדו בתחום הדוברות, ולא ניהל אנשים תחתיו.

בעקבות החשיפה פתחה הרשות השנייה בהליך נוסף לבדיקת מועמדות סדן. במקביל, נפתחה בדיקה לגבי הדירקטור זינגר, שלא דיווח לרשות כי התמודד ברשימת יש עתיד למועצת עיריית תל אביב.

מהרשות השנייה נמסר: “מועצת הרשות השניה החליטה להפסיק את כהונתם של רמי סדן ואיתן זינגר כנציגי ציבור בדירקטוריון חדשות 10. החלטת מועצת הרשות מסכמת הליך בדיקה מקיף שהובילה הרשות השניחה בחודשים האחרונים לאור ממצאים שנחשפו ולפיהם נמצאו אי דיוקים בטופסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות. בהחלטתה מציבה הרשות השניה רף ברור של אמינות, מהימנות ודיוק הנדרשים לתפיסתה מנציגי ציבור בחברות החדשות.

אוה מדז’יבוז’, יו”ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו: “אנו רואים לנגד עינינו את טובת חברות החדשות והאינטרס הציבורי. המועצה סבורה שנדרש רף גבוה של מהימנות ואמינות ממי שמשמשים נציגי ציבור בחברות החדשות. אני גאה בהחלטת מועצת הרשות השניה”.

נזכיר, כי סדן הסתבך גם עם התבטאויות שצוטטו בשמו מישיבת הדירקטוריון של חדשות 10, כלפי אריה דרעי וש”ס.

הרשות השנייה הכשירה לאחר בדיקה את מועמדותו וטענה כי התברר שהדברים שצוטטו מפיו לא נאמרו.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, אמר בעקבות ההחלטה להדיח את רמי סדן: ״אני מברך על החלטת מועצת הרשות השניה להדיח את רמי סדן מתפקיד יו״ר דריקטוריון חדשות ערוץ 10. לאיש כזה שהשמיץ באופן גזעני את מאות אלפי מצביעי ש״ס ומיליוני אזרחים מזרחיים, אין מקום בראש חברת החדשות של ערוץ טלוויזיה מרכזי בישראל. רמי סדן היה חייב ללכת הביתה מיד לאחר שהתגלה כי התבטא באופן גזעני ומחפיר אולם עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. אני מציע לכל אלה שחיפו עליו וניסו לגונן על דבריו המקוממים, לבצע חשבון נפש נוקב, ערב יום הכיפורים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עכשיו חכו לנקמה של גרושתו של אח-דרעי, חברתו של סדן. סאגה משפחתית על חשבונינו...
    09/10/2016 22:34
    רונה
  1. פחח…