טראמפ על הקלטת: “לא אפרוש” • מפיק: קיימות קלטות “יותר גרועות”

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דוחה בתוקף את הדרישות שיפרוש מהמירוץ • במפלגה נבחנות האפשרויות המשפטיות להחליפו • גם המועמד הרפובליקני משנת 2008 ג'ון מקיין הכריז: "אשתי ואני לא נצביע לו" • הכתב הפוליטי של 'פוקס ניוז': יהיו עוד "פיצוצים" גדולים • על רקע התנערות בכירי המפלגה: הלילה ייערך העימות השני עם הילרי קלינטון
נתן פרל
ז' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 08:46

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה”ב, דוחה את הדרישות ההולכות וגוברות מצד בכירים במפלגתו, הקוראים לו לפרוש מהמירוץ לנשיאות והכריז: “במאה אחוז לא אפרוש”.

הסערה הציבורית, שככל הנראה פגעה בצורה קריטית בסיכויו של טראמפ לזכות בבחירות, פרצה לאחר שביום שישי נחשפה על ידי ה’וושינגטון פוסט’ קלטת בעייתית ומביכה במיוחד, בה תועד מדבר בצורה פוגענית כלפי נשים. אמש פרסמה גם רשת CNN  סדרת ראיונות שקיים טראמפ בשנים האחרונות עם מגיש הרדיו הווארד סטרן, וגם בהן התבטא בצורה בוטה וגסה כלפי נשים, כולל על בתו איוונקה.

בתוך כך, הערכות הן כי יריביו הפוליטיים של טראמפ, מתכוונים להמשיך בטפטוף מתמיד של קלטות מביכות – עד הבחירות.

ביל פרואיט, ששימש כמפיק לתוכנית הריאליטי המצליחה של טראמפ, ‘השוליה’, צייץ הלילה: “בתור המפיק בעונות 1 ו-2 של ‘השוליה’, אני יכול להבטיח לכם שבכל הנוגע לקלטות טראמפ, יש גרועות בהרבה. זו רק ההתחלה”.

גם הכתב הפוליטי של רשת ‘פוקס ניוז’, אד הנרי, סיפר לעוקביו בטוויטר כי ד”ר בן קרסון – מי שהתמודד מול טראמפ  בבחירות המוקדמות של המפלגה – סיפר לו שהוא שוחח עם דונלד טראמפ על גילויים נוספים הצפויים לצאת לאור.

קרסון רמז שיהיו עוד “פיצוצים” גדולים.

בכירי המפלגה שיצאו נגד המועמד קובעים, כי לנוכח הקלטות איבדה המפלגה את סיכוייה לזכות בבחירות, וכל שנותר הוא להחליפו במועמד אחר. במפלגה הרפובליקנית נבחנות האפשרויות המשפטיות להחליף את טראמפ. זאת לנוכח הודעתו הנחרצת, כי אין בכוונתו לפרוש מהמירוץ.

אחד הבכירים שהודיעו על התרחקות מטראמפ הוא המועמד הרפובליקני משנת 2008, סנאטור ג’ון מקיין, שפרסם הלילה הצהרה בה ביטל את תמיכתו במועמדותו של טראמפ לנשיאות.

“התנהגותו של טראמפ השבוע, ששיאה בחשיפת הערותיו המשפילות כלפי נשים והתרברבותו בתקיפות.. מונעת ממני להמשיך להביע את תמיכתי במועמדותו”, כתב מקיין.

לדבריו, “אשתי סינדי ואני לא נצביע לדונלד טראמפ. מעולם לא הצבעתי למועמד דמוקרטי לנשיאות ולא אצביע להילרי קלינטון. אנו נשים במעטפה פתק עם שמו של חבר המפלגה הרפובליקנית הראוי לכהן כנשיא”.

מלבד הבכירים במפלגה, גם סגנו של טראמפ הבהיר כי לא יוכל לעמוד מאחורי דברי המועמד. גם רעייתו של טראמפ התבטאה כי נפגעה מדבריו, אך קראה לציבור המצביעים לקבל את בקשת הסליחה שבעלה פרסם, כפי שהיא קיבלה אותה.

על רקע הסערה והתנערות הבכירים הרפובליקנים, הלילה ייערך העימות הנשיאותי השני בין טראמפ להילרי קלינטון. ההערכות הן כי יחסו של טראמפ לנשים יעמוד במרכז העימות, וקלינטון תנסה לנגח את יריבה.

ההתנצלות של טראמפ:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות