הרצוג נגד אהוד ברק: “נו באמת. הוא יושב בבוסטון ומחלק ציונים”

יו"ר האופוזיציה תקף את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בעקבות דבריו נגד הסכם הסיוע הביטחוני שחתמה ישראל עם ארצות הברית • "אני מציע להירגע, חבר'ה, אתם רוקדים לכל תוף טם טם של מישהו שלפתע פתאום מבליח באמירה דרמטית כזו או אחרת, שלצידו שלטים במבואות הערים" • ביבי על ברק: סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטים
יוני גרין
ט"ו אלול התשע"ו / 18.09.2016 19:14

יושב-ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לאור ביקורתו על הסכם הסיוע שנחתם בין ארצות הברית לישראל.

בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה”ל, אמר הרצוג: “נו באמת. הוא יושב בבוסטון ומחלק ציונים. אני מציע להירגע, חבר’ה אתם רוקדים לכל תוף טם טם של מישהו שלפתע פתאום מבליח באמירה דרמטית כזו או אחרת, שלצידו שלטים במבואות הערים. זו לא המציאות”.

בישיבת הממשלה הבוקר הדף ראש הממשלה בנימין נתניהו את הביקורת הציבורית על הסכם הסיוע הבטחוני שנחתם עם ארצות הברית.

“בשבוע שעבר חתמנו על הסכם הסיוע. ישראל תקבל 38 מיליארד דולר”, אמר נתניהו, “אני שומע כל מיני רעשי רקע ודיסאינפורמציה אני מבקש להבהיר מעולם לא הוצע לנו יותר- אפילו דולר אחד. אלו סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטים”.

“הדבר העצוב ביותר שהם משדרים כפיות טובה כלפי ארה”ב”, ציין נתניהו, “זהו הסכם שיא ומן הראוי שכולנו נברך עליו ונודה לארה”ב”.

במאמר החריף שפרסם ברק בושינגטון פוסט הוא טען, כי “התנהלותו הפזיזה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכנת את בטחונה של ישראל”.

לדברי ברק,  ראש הממשלה “פגע בצורה חסרת אחריות בקשר עם הבית הלבן – והנזק שעשה ניכר באופן ברור בהסכם הסיוע החדש”.

ברק טען כי הסכום עליו הוסכם, 3.8 מיליארד דולרים לשנה במשך עשור נמוך מדי. “מדובר בתרומה חשובה מאוד לבטחון ישראל, אבל הסכום הזה קטן באופן משמעותי ממה שאפשר היה להשיג, אם ראש הממשלה לא היה מתערב בצורה בוטה בנעשה בפוליטיקה בתוככי ארה”ב”.

לדבריו, מחירי אמצעי הלחימה והנשק התייקרו משמעותית בשנים שעברו מאז חתימת ההסכם הקודם, ועל כן אין שום עלייה בתמיכה בישראל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרצוג היקר אין לך את זה-אתה דמות משעממת חסרת כריזמה בבקשה תפרוש בכבוד
    18/09/2016 23:26
    משעממ
  1. הרצוג היקר אין לך את זה-אתה דמות משעממת חסרת כריזמה בבקשה תפרוש בכבוד

  2. הרצוג תוקף את ברק
    19/09/2016 07:44
    ראובן חסל
  3. האופזיציונר תוקף מגובה השטיח את אהוד ברק, הוא כנראה לא הבין עד היום את חובתו להציג אלטרנטיבה פוליטית ולהציג דרך שונה לזו הנהוגה ע”י מפלגת השלטון ולנסות להחליפה. במקום זאת הוא תוקף את מי שמצביע על הכשלים של ביבי שפוגעים בכולנו ובכך כנראה חושב שיקנה לעצמו כורסת שר אומר הן. ליותר מכך כנראה שאיננו מסוגל.