פתאום זה כן אפשרי: תחנות הרכבת בתל אביב ייסגרו באופן זמני לשבוע

שיבושים נרחבים ברכבת החל מהשבוע הבא: במסגרת עבודות הפיתוח הנדרשות להקמת קווים חדשים בשנים הקרובות, ובהם קו מהיר שיופעל בין הרצליה, תל אביב וירושלים, בעוד כשנתיים - ייסגרו התחנות בתל אביב למשך שמונה ימים • גורם חרדי: "לא זמן מתאים לביצוע השיפוצים במקום בשבתות?" • משרד התחבורה יפעיל שירות הסעות ייעודי
יוני גרין
ח' אלול התשע"ו / 11.09.2016 11:15

צפויים שיבושים בתנועת הרכבות ולא בגלל הפסקת עבודות בשבת: בשל עבודות פיתוח שיתבצעו במסילות הרכבת, תחנות תל אביב – תל אביב האוניברסיטה, תל אביב סבידור מרכז ותל אביב השלום – יפסיקו לפעול באופן זמני בין יום שני, ה-19 לספטמבר בשעה 00:15, ועד ליום שלישי ה-27 בספטמבר בשעה 05:00, כאשר רק תחנת תל אביב ההגנה תפעל כרגיל.

כמו כן, יחלו שיבושים גם בקו שבין ירושלים להרצליה: תחנות ירושלים מלחה וירושלים גן החיות התנ”כי יהיו סגורות, וניתן יהיה לנסוע בין תחנות לוד-רמלה-בית שמש בלבד.

העבודות יתבצעו מאחר שלצורך הקמת התשתית המסילתית ותשתיות החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים – פועלת רכבת ישראל להרחיב את תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ותל אביב האוניברסיטה ולהכפיל את מספר המסילות בקטע זה.

עבודות התשתית נעשות על מסילות הרכבת הקיימות או בסמוך אליהן וכוללות פירוק והרכבה מחדש של המסילות.

בזמן העבודות, לא ניתן להפעיל רכבות בתוואי ולכן תנועת הרכבות מופסקת צפונית ודרומית לאזור העבודות.

בהתאם לכך, תצומצם תנועת רכבות הנוסעים ויחולו שינויים במסלולי הרכבות. תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת ת”א ההגנה. תנועת הרכבות הפרבריות מבנימינה תופעל עד ומתחנת הרכבת הרצליה.

לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה ותל אביב. לבאים מחיפה לת”א מומלץ לתכנן נסיעה באוטובוס. רכבות הלילה בקו נהריה-נתב”ג תופעלנה עד הרצליה וחזרה.

רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) – הרצליה, בשני הכיוונים, תופעלנה בין בית שמש ללוד בלבד. תנועת הרכבות תחודש כסדרה על פי לוחות הזמנים, ביום שלישי ה-27 בספטמבר, החל מהשעה 05:00.

במקום הקו הישיר יופעל קו רכבת ייעודי במסלול עוקף תל אביב, פעם בשעה בין נהריה ובאר שבע, בשני הכיוונים. נהריה – עכו – קריית מוצקין – קריית חיים – חוצות המפרץ – לב המפרץ – תחנות חיפה – בנימינה – הרצליה – לוד – רמלה – קריית גת – להבים – תחנות באר שבע.

רכבות אלו תופעלנה בין השעות 04:59 -09:30 בבוקר ובין השעות 12:59 -19:27 אחר הצהריים.

בנוסף יופעל קו רכבת ייעודי בין בנימינה והוד השרון, פעמיים בשעה, בשני הכיוונים. בנימינה – קיסריה-פרדס חנה – חדרה – נתניה – בית יהושע – הרצליה – בני ברק – תחנות פתח תקווה – ראש העין – כפר סבא – הוד השרון.

משרד התחבורה יפעיל שירות הסעות ייעודי, בתדירות גבוהה וללא עלות, בין תחנות תל אביב ההגנה והרצליה. בנוסף יתוגברו משמעותית האוטובוסים מהערים הבאות לתל אביב: חיפה, בנימינה, זיכרון יעקב, חדרה, נתניה, כפר סבא, הוד השרון, ראש העין, רחובות, ראשון לציון ובית שמש.

במקביל יופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום עבור רכבות הלילה, בין תחנת הרצליה ונמל התעופה בן גוריון, בשני הכיוונים.

לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, יהיו זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה, בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור.

גורם חרדי בכיר אמר הבוקר לחרדים 10: “למה אי אפשר היה לבצע את כל העבודות בשבתות, באותה הזדמנות כאשר בין כה סוגרים את התנועה למשך שבוע? פתאום אפשר ליצור שיבושים ולבצע הסעות באוטובוסים או שרק כדי לשמור על קדושת השבת אסור לסגור תחנות בימות החול?!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ל
    11/09/2016 11:43
    אסף
  1. אם באמת היית מתעניין היית יודע ש:
    בפעם הראשונה זה היה כדי לא ליצור עומס עצום בנתיבי איילון ותוך כדי לחסום את נתיב הגישה העיקרי לבית החולים איכילוב, או במילים אחרות – פיקוח נפש.
    בפעם השנייה כבר הוחלט שמדובר בעבודות חיוניות שביצוען בימות השבוע האחרים ייצור עומסים גדולים מאוד, אבל הבעיה העיקרית הייתה ההחלטה מעכשיו לעכשיו אחרי שכבר החלו העבודות שצריך להפסיקן והמשמעות הייתה שבפועל היה חילול שבת גדול בהרבה כי היה צריך לארגן תחליפים לרכבת, וזה כמובן קרה במהלך השבת. אלפי טלפונים, שינוע אוטובוסים ממקום למקום וכו’. אז אל תזיין את השכל.