בכיר ב’יחד’: “אין אמון בדרעי. הוא מורגל בתרגילים האלו”

'פעמי השלום' האחרונים של תנועת ש"ס, מרתיחים את צמרת מפלגת 'יחד': "מה זה המשחקים האלו לבוא לרב כשהוא ישן?" • בכיר בתנועה: "דרעי במצוקה אמיתית. הוא מנסה לעשות ספין. בתנועת 'יחד' מבינים שזה תרגיל" • "אנחנו מדברים עם עיתונאים, חלקם ממש מפחדים. הם מספרים לנו. מי שאומר משהו אמיתי - חוטף איומים. מספיק עם זה"
כ"ד אב התשע"ו / 28.08.2016 11:06

 ‘פעמי השלום’ האחרונים של תנועת ש”ס, הצליחו להרתיח את צמרת מפלגת ‘יחד’, הרואה בצעדים הללו ניצול ציני של ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, הגר”מ מאזוז.

תחילה היה זה שליח שהתעקש להגיע אל ביתו של ראש הישיבה בבני ברק, למרות שנאמר לו כי הוא נח משום שאינו חש בטוב; בהמשך היו מי שניסו להציג מצג-שווא, כאילו לאחר שקיבל את ה’שו”ת הראשון לציון’ של הגר”י יוסף – שיגר מכתב תגובה ותודה.

ולא היא: מדובר במכתב ברכה ששוגר לחתונת בתו של הראשל”צ, שנחגגה לפני מספר חודשים, לאחר שהוזמן לחתונה אולם נבצר ממנו להגיע.

“אריה דרעי מורגל בתרגילים האלו”, אומר בכיר ב’יחד’ לחרדים 10. “הדור הקודם עוד זוכר את מה שהוא עשה לרב יצחק פרץ, לרב יוסף עזרן. לאחרונה זה קרה גם לרב רפאל פנחסי, לרב יעקב יוסף ע”ה, לרב משה יוסף ולרעייתו יהודית יוסף, לניסים זאב – וגם להגרש”מ עמאר.

“הרב עמאר כל הזמן הלך לקברי צדיקים, עשה הקפות שבע פעמים, תעניות, בשביל אריה דרעי בתקופה שבה הופלל, הורשע ונכלא. ובסוף? נידו אותו, התנכלו להופעות שלו”.

הבכיר ממשיך: “דרעי במצוקה אמיתית. חקירות, לא יודע איפה הן נמצאות, אבל זה לא פשוט… הדירה בספסופה, עבירות מס, מבקר המדינה. יש לו את הצרות שלו… מצד שני מצבו בסקרים ‘על הפנים’. עם מה יבוא לבחירות? הישג של רפורמים?…

“תראי איזה הישגים יש ליהדות התורה. תראי את ליצמן, איך הוא מצליח. פופולארי. ודרעי נחשב לשום דבר. לכן, הוא מנסה לעשות ספין. בתנועת ‘יחד’ מבינים שזה תרגיל”.

הבכיר מדגיש: “שלום עושים בין אויבים, אנחנו לא אויבים. הם רדפו אותנו – זה נכון; הם פגעו לנו בקולות – זה נכון; הרב מאזוז כבר אמר: אין מחילה לדבר הזה. אבל לא אויבים.

“אז עם כל הכבוד, יש דברים שאין עליהם מחילה. מה זה המשחקים האלו להרים טלפון ולבוא לרב כשהוא ישן? הם חושבים שהאנשים טיפשים?”

• תסכימו לאיזה הסדר או הסכם עם ש”ס?

“נסכים לעשות איתם הסכם עודפים בבחירות הבאות”, אומר הבכיר. כשאני שואלת, מדוע אינו מסכים להתראיין בשמו, הוא מבהיר, ש”זה לא הזמן”.

“יש 4-5 מנדטים שבחיים לא יצביעו לש”ס. דרעי קיבל בבחירות הקודמות שבעה מנדטים, בבחירות הבאות הוא יקבל 4 מנדטים, איתנו או בלעדינו. אז לא חבל לחרב את עולם התורה? לא שווה ש’יחד’ תביא את המנדטים שלה גם?

מאזוז

“כשש”ס הוקמה יהדות התורה לא ירדה במספר המנדטים. היא הביאה מנדטים שיהדות התורה לא הייתה מביאה בחיים. זה בדיוק מה שצריך להיות גם בציבור הספרדי”.

• הייתם מסכימים למודל של ‘אגו”י’ ו’דגל התורה’ ביהדות התורה – ריצה תחת מפלגה אחת?

“מה שאת אומרת זה ‘נהרא נהרא ופשטיא’. אנחנו לא נכנסים לזה כעת. יש זמן עד לבחירות.

“הרב מאזוז אמר למקורביו שהוא לא מחפש מקום במועצת חכמי התורה, אלי ישי אמר שלא מחפש רק מקום בכנסת, יש לנו דרך. יש לנו 127 אלף קולות ועוד 40 אלף קולות שמקום גנבתם לא ידוע… יש פה דרך, תפסיקו להילחם בדרך. אנחנו תנועה ימנית, ארץ ישראל וכלל ישראל, שפונה לכל הזרמים – דתי לאומי, חסידים, אשכנזים וספרדים.

“כולם מכירים את הכתבים, ששתולים בעיתון כזה ואחר, מטעם דרעי. אצלנו מדברים עם עיתונאים, חלקם ממש מפחדים. הם עוברים איומים. המון עיתונאים מספרים לנו. מי שאומר משהו אמיתי – חוטף איומים. מספיק עם זה, אנחנו לא נמצאים ברוסיה, גם לא בסוריה”.

אחר כך הוא מוסיף: “אנחנו לא נגד שלום, אבל זה שלום מדומה, לא אמיתי. זה ציני”.

ב’יחד’מכנים את המהלכים של סופהשבוע ‘תרגיל מכוער’.  “זה לא מפתיע שהם מזלזלים בראש ישיבה, אבל כשהוא לא מרגיש טוב להעיר אותו משינה? להטריד אותו? זה עבר את הקו האדום”.

אם אני מבינה נכון, כשתתקרב מערכת הבחירות, ב’יחד’ ייזמו מהלך שלום כזה או אחר. בשיחה עם הבכיר מ’יחד’ הוא לא מאשר ולא מכחיש, אבל ברור שעדיין מוקדם לדון בכך.

“אין אמון באיש הזה”, הם אומרים ומדגישים, שאם הייתה הצעה אמיתית לשלום, היו מושיטים יד.

“אנחנו מבטיחים, שאם באמת היה כאן מעשה של שלום, היינו מרימים את הכפפה”, הם אומרים. הם גם מסרבים לתת לדרעי לקבוע להם סדר יום. מבחינתם זה לא הזמן, זה מוקדם מדי. כשיגיע המועד, הם יפציעו עם הצעות מתאימות.

בינתיים, הם מסתובבים בשטח, פוגשים בהמון העם, ומקבלים עידוד. “תהיה חזק”, הם טוענים שאומרים לאלי ישי. “תמשיך ותרוץ גם בפעם הבאה”.

“בפעם הקודמת, זה לא קרה”, הם מודים.

• היו לכם הרבה קולות, לא היה חסר הרבה.

“זה נכון. מה גם שפחדו של בוז’י הרצוג על העם הביא לאחוז הצבעה עצום, ל-30 מנדטים לנתניהו, ולכן היינו צריכים מספר גבוה לכל מנדט. זה לא יקרה בפעם הבאה, ואנחנו נעבור בגדול”.

 • אתם לא חוששים מהרב חיים אמסלם?

“לאאא, זה קוריוז. זה צחוק. בבית היהודי יאכלו אותו בלי מלח”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרי רוט לא נבהלת מאיומים, כל הכבוד!
    28/08/2016 11:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תהיי חזקה.

  2. אני הפעם מצביע יחד
    28/08/2016 12:02
    אבי
  3. ראיתי מקרוב מי זה דרעי …

  4. בכיר ב
    28/08/2016 12:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אהבתי שאלי ישי קורא לעצמו בכיר ביחד למה אין שם עוד בכירים?!
    תעזוב כבר את הפוליטיקה מיצית!

  6. היום הספרדים המכובדים יבחרו יחד
    28/08/2016 16:22
    ספרדי גאה
  7. כל מי שקצת שכל בקודקודו יבחר באלי ישי ולא בשס

  8. אלי תן לי שלוש מאות גרם חמוצים...לך תמכור חמוצים
    28/08/2016 20:50
    שלומי
  9. תנועת יחד קבורה בפח ההיסטוריה עם אמנון יצחק

  10. דרעי מדחי אל דחי
    29/08/2016 00:11
    אשר
  11. כל יום דרעי נופל יותר מרן מטפל בו מלמעלה

  12. האחדות והשלום ינצחו את הפוליטיקה והאגואיזם
    29/08/2016 13:51
    אברהם
  13. הדרישה לשלום בתוך הציבור הספרדי צריכה לבוא על ידי תנועה גדולה של ציבור לא מפלגתי – שמבין את הנזק העצום שיש בכל המריבות והפלגנות,