הסערה הבאה? החרדים: רומסים את השבת. ביבי, דחה העבודות ברכבת

ש"ס ויהדות התורה דורשים מראש הממשלה ושר התחבורה לדחות את עבודות השדרוג ברכבת ישראל שצפויות להתקיים ממחר בתל אביב • "הפרה חמורה של הסטטוס קוו! לא נוכל לשאת באחריות בממשלה הרומסת את קדושת השבת״
אריה ריבקינד
כ"א אב התשע"ו / 25.08.2016 20:37

בסיעות החרדיות דורשים הערב (חמישי), במכתב ששיגרו לראש הממשלה, לדחות את הקמת הטרמינל החדש בתחנת רכבת השלום בתל-אביב, פרויקט הנדסי מורכב שאמור להתרחש בשבת הקרובה ולהביא עמו את חסימת נתיבי איילון.

ראשי המפלגות החרדיות – השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח”כ משה גפני – מבקשים להעביר את הפרויקט ללילות חול, כדי למנוע חילול שבת.

יו״ר שס השר אריה דרעי וראשי יהדות התורה השר יעקב ליצמן וח״כ משה גפני כתבו במכתב דחוף ששיגרו לנתניהו: ״עבודות הרכבת בשבת הקרובה מהוות הפרה חמורה של הסטטוס קוו! לא נוכל לשאת באחריות בממשלה הרומסת את קדושת השבת״.

” נודע לנו, כי בשבת הקרובה שבת מברכין חודש אלול, עלולות להתקיים עבודות תשתית ופיתוח יזומות בכמה מקומות ברחבי הארץ. ובפרט בעיבורה של העיר תל-אביב יפו בדרך השלום”, פותחים ראשי הסיעות את מכתבם לנתניהו. “מיד עם היודע הדבר קיימנו שיחת ועידה ארוכה יחד עם שר התחבורה מר ישראל כ”ץ. השר כ”ץ הבהיר כי הינו מנוע מלהתערב ולהורות על הפסקת העבודות בשבת קדש מסיבות כאלו ואחרות.

“עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו, תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל”.

 ראשי הסיעות ממשיכים וכותבים: “נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קדש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו”.

מוקדם יותר שוחחו ראשי המפלגות החרדיות עם שר התחבורה ישראל כ”ץ והצהירו בפניו כי מוטלת עליו אחריות אישית לבטל את העבודות.

השר כ”ץ השיב לחרדים כי חוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב ולהנחות בנושא, והדרך המעשית למנוע את העבודות היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה, או פנייה לראש הממשלה לקבלת החלטת ממשלה שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות.

העבודות המתוכננות ברכבת ישראל מתקיימות עקב שדרוג תחנת השלום בתל אביב והן יחלו ביום שישי בשעה 16:00 וצפויות להימשך ברצף עד יום שבת בשעה 19:30.

מכתב לנתניהו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות