מקיימים צוואת ראש הקהל שטבע: מרחיבים את ביהמ”ד בקרית יואל

הנגיד יצחק רוזנברג ז"ל, שטבע למוות בחוף הים במיאמי ביץ', עמל על תיכנון הרחבת בית המדרש הגדול של סאטמר בקרית יואל באלפי מקומות ישיבה • כעת יוצא חזונו לדרך על ידי אחיו ועסקני העיר החרדית
יוסף גרינבוים
ז' אב התשע"ו / 11.08.2016 14:51

השבוע החלו העבודות להרחבת בית המדרש הגדול של חסידות סאטמר בקרית יואל, כפי שתיכנן ראש הקהל של החסידות, הנגיד יצחק רוזנברג ז”ל, אולם לא הספיק לבצע, לאחר שטבע למוות בחוף הים במיאמי ביץ’, לפני כשלושה חודשים.

בית המדרש, שהוקם בשנת תשל”ז –  בשנותיו האחרונות של האדמו”ר בעל ה’דברי יואל’ מסאטמר – כבר צר מהכיל את הציבור הענק שמתגורר בעיר החרדית ומגיע להסתופף בצל האדמו”ר.

בחסידות מתכננים כבר יותר מעשור על תוכניות להרחבת בית המדרש, שתוסיף עוד 1200 מקומות ישיבה בהיכל, חדרי תפילה, וגלריה גדולה לעזרת נשים – שתוסיף עוד מאות ישיבה.

לפני כשנה החל ראש הקהל ז”ל לקדם את התוכניות. לפי התכנית, באמצעות הגדלת בית המדרש לצד צפון ניתן יהיה להוסיף גם עוד 500 מקומות ישיבה להיכל התורה ‘היכל רוזנבערג’ שהוא תרם ובנה.

במהלך חודשי החורף הוא עבד יחד עם ראש הקהל בקרית יואל, הרב דוד עקשטיין, על כל התוכניות, האישורים, והכספים – כאשר הנגיד ז”ל  לקח על עצמו את הוצאות הגדלת היכל התורה, והתרים נגידים לקחת על עצמם את ההוצאות הגדולות של ההרחבה.

כבר בלוויה שהתקיימה בהיכל התורה, הכריזו אחיו ושתפו הרב אברהם יודא רוזנבערג, כי יבנה את ההיכל לשמו ולזכרו של אחיו ז”ל.

ואכן, בימים אלו התחילו העבודות, כאשר על המלאכה מנצח ראש הקהל של קרית יואל הרב דוד עקשטיין, ולצידו הרב אברהם יודא רוזנבערג ועסקנים מהעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות