“יוניליוור שיקרה והתרשלה”: ליצמן שוקל לבטל לה הרשיון

למרות התנצלות מנכ"לית חברת יוניליוור על הזיהום במוצרים, הלקוחות זועמים • משרד הבריאות פרסם הודעה נגד התנהלות החברה - והודיע על פתיחת חקירה מיוחדת • שוקל הסרת הרישיון של המשרד למוצרי המפעל • השר יעקב ליצמן: "יוניליוור כשלה בהתנהלות ופעלה שלא כראוי. בודקים חשד ששיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ורואים זאת בחומרה"
שייע קליין ונחמן גור
א' אב התשע"ו / 05.08.2016 13:47

אחרי ההודעה הדרמטית של חברת ‘יוניליוור’, לפיה יצאו לשוק דגני בוקר מזוהמים בסלמונלה, ואחר ההתנצלות המאוחרת של מנכ”לית החברה – משרד הבריאות התייחס היום (שישי) לזיהום, ובתגובה חריפה איים על החברה בצעדים משפטיים, לרבות ביטול ההיתר מהמשרד על מוצרי המזון שלה.

המשרד הודיע על הקמת צוות מקצועי, בראשות פרופ’ איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ואינג’ אלי גורדון, מנהל שירות המזון, שייצאו ביום ראשון למפעל לביקורת מקיפה, שבעקבותיה יוחלט על הצעדים נגד החברה.

בהודעת משרד הבראות נאמר: “אתמול בערב דיווחה חברת יוניליוור למשרד הבריאות שבניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק. 

“אנו במשרד הבריאות רואים בכך התנהלות רשלנית של החברה הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות”.

במקביל לבדיקה, מודיעים במשרד הבריאות, “אנו שוקלים לנקוט בכלים המשפטיים העומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP לחברה”.

“כמו כן יבוצעו הפעולות דלהלן:

1. תחקיר לבדיקת הסיבות לזליגת המוצרים שלא היו אמורים לצאת לשוק, באמצעות ביקורת נוספת של אנשי שירות המזון במפעל. ממצאי התחקיר יופצו לציבור, כולל המלצות לתיקון למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.
2. נטילת דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר והם חשודים כמזוהמים.
3. נטילת דגימות נוספות מרצפת הייצור.
4. נטילת דגימות מעבדה מדרכי השיווק.
5. יודגש כי אין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה אולם אנו ממשיכים במעקב אחר תחלואה בסלמונלה ואחר בידודים של סלמונלה אלטונה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות.

עוד יודגש כי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים ועלול לגרום לשלשולים או חום. במידה ומופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל.

משרד הבריאות ימשיך ויעדכן את הציבור באופן שוטף בכל התפתחות”.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: “יוניליוור כשלה בהתנהלות ופעלה שלא כראוי. אנו בודקים חשד ששיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ואנו רואים זאת בחומרה.

“הוריתי לסמנכ”ל המשרד פרופ׳ איתמר גרוטו לחקור לעומק את המקרה, שכרוך בפגיעה בבריאות הציבור. באם ניווכח שדיווחי החברה לא תאמו את המצב בשטח כפי שנמסר לנו ולציבור נסיר את הרשיון (GMP) בקו הייצור.

“לא נוכל לסמוך עליהם. צוות בכיר במשרד הבריאות חוקר את המקרה וההתנהלות ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד חברה שמועלת באימון הציבור ובמשרד הממונה עליה”.

אתמול הודיעה החברה כי עשרות אריזות של ‘קורנפלקס בד”ץ’, ו’קוקומן צדפים’ יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן.

ההודעה יצאה לאחר שלקוחה שרכשה השבוע חבילת קורנפלקס בסניף ‘יש חסד’ בקיבוץ בארות יצחק שבאזור פתח תקווה, הודיעה לחברת ‘יוניליוור’ כי ברשותה אריזה פגומה. בעקבות התלונה, הבינו בחברה שיש מוצרים פגומים שכן יצאו מהמפעל -זאת בניגוד להודעתם המוקדמת ולמרות ההכחשות במהלך השבוע האחרון.

היום הודיעה מנכ”לית החברה, ענת גבריאל, כי היא מתנצלת מעומק לבה על ש”הודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות