אריזת קורנפלקס נגועה בסלמונלה נרכשה ב’יש חסד’ ליד פתח תקווה

אריזות הקורנפלקס החשודות כנגועות בחיידקי סלמונלה ככל הנראה הופצו לסניפים באזור פתח תקווה • ב"יוניליוור" הודיעו הבוקר בהתנצלות מיוחדת: "הודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק"
שייע קליין
א' אב התשע"ו / 05.08.2016 12:43

חיידקים על המדפים: מאז ההודעה אמש של חברת ‘יוניליוור’ לפיה הופצו אל מדפי החנויות 240 אריזות של דגני בוקר מסוג ‘קורנפלקס בד”ץ’ ו’קוקומן’ –  בהם קיים חשש להימצאות חיידק הסלמונלה, נודע כי האריזות החשודות כפגומות הופצו, ככל הנראה, לאזור פתח תקווה.

לקוחה שרכשה השבוע חבילת קורנפלקס בסניף ‘יש חסד’ בקיבוץ בארות יצחק שבאזור פתח תקווה, הודיעה לחברת ‘יוניליוור’ כי ברשותה אריזה פגומה.

בעקבות התלונה, הבינו בחברה שיש מוצרים פגומים שכן יצאו מהמפעל -זאת בניגוד להודעתם המוקדמת ולמרות ההכחשות במהלך השבוע האחרון.

לאחר בדיקה גילו במפעל כי יצא משטח אחד של 240 יחידות קורנפלקס לאזור פתח תקווה, ומשם חולק לסניפים שונים.

ברשת ‘שופרסל’, בעליה של רשת ‘יש חסד’, ערכו בדיקה בכל הסניפים, בעקבות רכישת האריזה הפגומה בבארות יצחק – וגילו כי 239 האריזות הפגומות הנותרות לא הופצו לסניפי החברה.

ב’יוניליוור’ עורכים חיפושים אחר האריזות הפגומות,  ופועלים להסיר את המוצרים מהמדפים.

בתוך כך, מנכ”לית יוניליוור ישראל, ענת גבריאל, פרסמה הבוקר (שישי) הודעת התנצלות מיוחדת.

“צרכנים יקרים, אני מתנצלת מעומק ליבי על האירועים האחרונים. תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה”, אמרה גבריאל.

גבריאל ביקשה להתנצל על “שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק”.

היא הסבירה: “אתמול התקבל דיווח מצרכנית ממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת”.

המנכ”לית הבהירה: “אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים בכל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה”.

כאמור, אמש ביקשה חברת יוניליוור ליידע את קהל צרכניה כי בהמשך לפרסום בדבר סדרות מוצרי דגני בוקר בהם נמצא זיהום בסלמונלה, מבקשת החברה מטעמי זהירות, מכלל הצרכנים, לוודא כי אין ברשותם מוצר מהסדרות הללו:

• תאריך ייצור 26.06.16 עד 27.06.16, סימון מכונה B, קורנפלקס של אלופים, 750 גרם.

• תאריך ייצור 23.06.16 וגם 27.06.16 עד 29.06.16, סימון מכונה B, קורנפלקס בד”ץ, 750 גרם.

• תאריך ייצור 29.06.16 עד 30.06.16, סימון מכונה B , קוקומן צדפים, 750 גרם.

בחברה קראו לצרכנים שיש ברשותם מוצרים מהרשימה, שלא לצרוך אותם ולפנות למוקד שרות הצרכנים של יוניליוור בטלפון 1-800-780-780.

ההתנצלות של ‘יוניליוור’ באה בניגוד להצהרות שפרסמה במהלך השבוע, לפיהן הזיהום בפס הייצור אותר בטרם הופצו האריזות לשיווק. האחרונה שבהן התרחשה שלשום, אז במענה לפניית חדשות 2 הובהר, כי אין כל כוונה לאסוף את המוצרים מהמדפים.

החברה שבה והדגישה השבוע כמה פעמים כי הפגם התגלה עוד בשלב הייצור: “אנו שבים ומדגישים כי כל מוצרינו שנמצאים על המדפים ובבתים בטוחים לשימוש. על פי הנהלים המחמירים של חברתנו, כל סדרת ייצור נבדקת ונכנסת להמתנה. מוצרים אלו אינם יוצאים לשיווק עד קבלת תוצאות הבדיקות של אותה סדרת ייצור, המאשרות כי הכל תקין”.

למרות הודעת החברה היה זה ארגון רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית שפרסם אתמול הודעה בה נאמר: “מומחי האיגוד מבקשים להתריע כי יש אפשרות ליציאת מוצרים מפס הייצור המזוהם החוצה מהמפעל, עוד טרם זיהוי החיידק המזהם את הפס במעבדה”.

מזכ”ל איגוד רופאי בריאות הציבור, דוקטור חגי לוין, התראיין בגלי צה”ל – ותקף את החברה: “האמירה כאילו אין שום סיכון אינה נשענת על המציאות. משרד הבריאות יכל לעשות יותר. אם החקיקה בישראל תתעדכן בתחום הפיקוח על המזון אז יצרני המזון יגלו יותר אחריות וייקחו בחשבון את השיקולים הבריאותיים ולא רק הכלכליים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סלמונלה זה כשר ?
    06/08/2016 13:55
    גדי
  1. אולי צריך לבצע בדיקת כשרות עם מיקרוסקופ ?

  2. הכשל הערכי גרוע מזה התפעולי
    14/08/2016 12:42
    רעות
  3. אישית, הדבר שאני מוצאת הכי דוחה הוא העובדה שהם עוד ניסו להפיל את האחריות על איזה מחסנאי מסכן. יוניליוור תתביישו!

  4. השם ישמור
    14/08/2016 17:01
    אלי
  5. תלמה מסכנת את הציבור. קחו אחריות וטפלו במחדל