ישראל אייכלר מצטרף לאריה דרעי: “עיתונאי חילוני עדיף מסרוג עוין”

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שפתח במתקפה נגד הכתבים לענייני חרדים בכלי התקשורת, מקבל חיזוק מהאגף של אייכלר: כדי להוכיח את עצמו מול עמיתיו החילונים בתקשורת, חובש הכיפה הסרוגה יהיה עוין יותר לציבור החרדי על פני החילוני
אבי כץ
כ"ו תמוז התשע"ו / 01.08.2016 10:55

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה מעניק גיבוי ליו”ר ש”ס אריה דרעי ומצטרף לטענה כי העיתונאים הדתיים בכלי התקשורת מגלים עוינות כלפי החרדים.

בראיון שהעניק אמש לרדיו ‘קול ברמה’, הסביר ח”כ אייכלר כי לעיתים, כדי להוכיח את עצמו מול עמיתיו החילונים בתקשורת, חובש הכיפה הסרוגה יהיה עוין יותר לציבור החרדי על פני החילוני.

“יש בעיה קשה עם ההגדרה ‘חרדי’, חרדים בעלי השקפה חרדית אמיתית לא נמצאים מספיק בתקשורת הכללית, לפעמים חילוני שהוא רחוק ממך – יותר טוב מסרוג שצריך להוכיח את עצמו שהוא עוין”, אמר אייכלר – והוסיף דוגמה: “לכן יעלון שגדל בקיבוץ היה טוב יותר לחרדים”.

את הדברים אמר על רקע הפולמוס בישיבת הממשלה אתמול על זהותם של העיתונאים שהצטרפו לתאגיד השידור הציבורי.

במהלך הישיבה פתח שר הפנים אריה דרעי במתקפה: “אני יו”ר מפלגה חרדית ספרדית ומייצג אנשי פריפריה, וכל אותם אנשים מרגישים נטע זר בתקשורת הישראלית. אני מייצג אנשים שכל הזמן צריכים להתגונן ולהסביר את עצמם בפני התקשורת.

“אני מוכן לתת פרס למי שימצא בתקשורת הכללית עיתונאי חרדי עם כיפה שחורה. אין אף אחד. רק שתדעו: בכלי התקשורת החרדיים יש עשרות עיתונאים חכמים, מוכשרים, כוכבים של ממש, אבל לאף אחד מהם לא נמצא מקום בתאגיד השידור הציבורי, בערוץ 2 או בערוץ 10”.

דרעי המשיך: “גם העיתונאים לענייני חרדים ולענייני דתות הם כולם עיתונאים עם כיפות סרוגות ורובם עויינים את הציבור החרדי – ובעיקר את ש״ס. הציבור שאני מייצג לא נמצא בכלל בתקשורת הכללית, מודר משם לחלוטין״.

תא כתבי הדתות בכלי התקשורת הגיב במתקפה על דרעי: “קצנו בתגובות הפבלוביות של דרעי. כל בדל ביקורת היא רדיפה, כל כותרת לגיטימית היא הסתה. מוטב למי שמחזיק שלושה מנכ”לים שלאף אחד מהם אין כיפה שחורה שיטול קורה ולא יטיל רפש בחבורת עיתונאים מקצועיים”.

לדבריהם, “דווקא דרעי אמור לדעת עד כמה סימון אדם על פי הקבוצה אליה הוא משתייך, היא פתח לדעות קדומות ועיוות מסוכן”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איכלר דרעי עתונות צהובה
    01/08/2016 11:18
    משה
  1. ממה הם פוחדים מהאמת.? לכתבים חפשים הם יכולים לספר מעשיות–הסרוגים מכירים אותם ואת “הפויילע שטיק” שלהם. אולי כדאי נשהא’ אייכלר ילך לרח’ אחד העם בת’א–ולחדרים של בעלז–כדי שיעשה שם קצת נקיון במקום העלמת הלכלוך המוסרי.
    ולגבי דרעי הכל יודעים את רמתו המוסרית.אין צורך לבזבז מילים עליו.

  2. הוא צודק צודק כך זה ברוב הפעמים
    01/08/2016 11:32
    דוד
  3. לצערינו המתנצר רוצה להיראות יותר גדול מהפיפיור

  4. אייכלר מקומך בש
    01/08/2016 12:27
    ישראל
  5. אייכלר מקומך בש”ס. עזוב אותנו כבר….

  6. אתם אשמים
    01/08/2016 13:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. תפסיקו לחלל את שם שמים ולא יבקרו אתכם. זה כל כך פשוט. מי שעובד עם ציבור מתבייש בגלל חזירותכם והכוחנות שלכם.